Saturday, May 22, 2010

ÅFF - Mjällby AIF 1-2 (0-1)

Mjällby är det bästa laget som kommit till Kopparvallen i år, ärligt asså...snyft.

Efter Bagarns självmål försökte ÅFF desperat att kvittera till 2-2 men istället för att låta lugnet och kylan sprida sig i laget blev ÅFF för ivriga på ett mål till vilket bjöd in Mjällbys supervassa anfallsduo, Ekenberg och al Kabir.
Ett imponerande bra Mjällby och ett endast mediokert ÅFF gav förlust. Sorgen blir ju ännu större nu när Kopparvallens gräsmatta ska slaktas till förmån för en konstgjord dito. Mer om det senare. Snyft. (Är bygglov beviljat?).

Trots att MAIF är så pass bra är ÅFF där och stör och genomför matchen helt okej. Det som skiljer är väl några miljoner kronor och ganska mycket lugnare bollvårdande.

Varför inte ge Paulus Roiha en 240 min dvd titulerad "Ekenberg - så gör han"??

Spelarbetyg
5 -
4 -
3 - Fimpen, Silva, Moberg, Möller, Pligg, Prince, Haris
2 - Danne, Jesper, Prodell
1 - Roiha

Coach - ??? Vart var coach Thomsson?? Jo han satt visst på läktaren. Istället tog Leif o Bosse tag i coahningen. Jag märkte bara två nervösa herrar. Jag fattar noll av den idén...

Man of the Match - Prince

1 comment:

Anonymous said...

Jag tror inte att det var med flit Thomson satt på läktaren. Tydligen fick han rött kort på Råsunda och blev avstängd den här matchen...det sa iaf kommentatorn på Canal +.
Jag såg inte mycket av matchen...fika hos grannen satte stopp för en stund, men imorgon ska jag se andra halvlek som finns inspelad.
Ja, Ekenberg är grymt effektiv. Efter att ha sett honom några år i HIF när jag bodde där så kan jag bara tycka att han är lite underskattad. Han är riktigt bra...som hela Mjällby.