Saturday, March 6, 2010

Skotträning på Vallen!


Ujuj. Jag åkte till Åtvid för att dra mitt lilla strå för spel på Vallen i hemmapremiären den 22 Mars mot Gefle IF. Det var/är väldigt mycket svårskottad snö som ligger o täcker planen.

Planen måste handskottas då det inte ligger tjäle i marken och små snöslungor hade inte en chans att äta sig fram i den ca 60 cm tjocka skarsnön. Men om vi väl får bort all snö så tror jag att planen klarat vintern finfint tack vare snöskiktet. Men shit vilket slit...

Vad tror ni själva? Bilden är tagen efter 3 timmars skottning av 50 pers...
När jag gjorde sista passet igår em så kändes det lite hopplöst men nu när jag passerade Kopparvallen på söndageftermiddagen var 3/4 av planen skottad, mestadels av småtraktorer som kunde åka på planen i arla morgonstund då solen inte hunnit göra underlaget för mjukt. Det ser ändå ganska hoppfullt ut. Även väderprognosen för kommande vecka.
Forza våren - Bu för konstgräs på Kopparvallen!

2 comments:

Anonymous said...

Eftersom du bor i lägenhet, är det inte mer än rätt att även du får kröka rygg i vinter.

Jag hade hoppats att få se lite allsvensk fotboll på Parken i år, trist att prislappen skulle vara så stor. Vi får väl vänta tills nästa år istället....

//Kusin Vitamin

Ouikard said...

HAHA, jag har förstått att man måste åka från Götet för att få skotta snö så det var "kul" att använda ryggen/benen lite även om det gav kraftig träningsvärk idag.

Förresten, vem kommer hyra Parken nästa år då? ;-).