Wednesday, March 31, 2010

KUNGEN ÄR DÖD - LÄNGE LEVE KUNGEN!!

Daniel Wiklund har lite oväntat fått sparken från ÅFF. Mycket kan sägas om det och kommer säkert göra. Själv säger jag okej.

För egen del så har faktiskt tvivlet funnits under försäsongen angående den verkliga kompetensen som Daniel besitter. Ingen kan ta ifrån honom avancemanget till AS men hur denna försäsong och tre matcher i AS genomförts så kan man faktiskt undra varför en hel del spelare blivit betydligt sämre på vad de gör. Dessutom har matchcoachningen varit minimal och spelarrotationen på vissa platser rena rama snurren. Det finns tre citat som ständigt ekat i mitt huvud denna säsong. De tre citaten kommer publiceras senare i veckan..

Jag har alltid hyllat Thomsson som ass och det ska bli riktigt kul att se honom i en "egen" roll under matcherna där han slipper kuvas under huvudtränarens piska. Jag har en känsla av, trots att Thomsson var defensiv som aktiv kommer köra lite mer av den offensiva stilen på plan och utanför.


Med tokrutinerade Bosse Johansson i ridåerna hoppas jag Thomsson kommer trivas fint. De är ju t ex båda bördiga Kalmar.
Bosse är en verklig favorit hos undertecknad. En av Sveriges riktiga tungviktare inom svensk fotboll. En positiv, ödmjuk och trevlig gubbe som har offensiv fotboll som ledord och signatur. Tänk att nu få se Bosse i ett blått ÅFF-ställ!! Stolthet!
Grattis ÅFF och Grattis Bosse!

TACK DANIEL den Odödlige!

FORZA ANDREAS THOMSSON

2 comments:

Anonymous said...

Mycket oväntat att ge Wiklund snöret efter tre förluster, men det är kanske bara en av flera orsaker?

Jag tänker inte gräva så mycket i det som varit, nu vill jag se framåt. Tomsson var en tuffing på planen, lite av det saknas i dagens elva. hoppas han gjuta lite mod i grabbarna. Coaching under match är ofta överdrivet, men en del sån behövs, Tomsson kan det!
Sen hoppas jag att Tomsson inte blir vingklippt av styrelse på samma sätt som Wiklund varit, alltså att inte alltid kunna välja de bästa till start!
NU ser vi framåt alltså, lycka till Tompa!!
(Och till Wiklund är vi ändå skyldiga ett tack för det som varit)

Ett litet tips så här i början, låt laget träna inkast, där finns mycket att lära - i toppfotbollen idag ska åtminstone några i laget kunna kasta in till straffområdet.

Anonymous said...

Jag håller helt med Rickard. Jag tycker oxå det är helt ok. Daniel har gjort ett jättebra jobb. Men när jag i vintras fick höra att han skulle bli pappa (så blev jag givetvis glad för Daniels skull), men som mamma med tre små barn vet jag att det är slitigt. Och att vara tränare för ett underdoglag i AS 2010 och att pendla till nyfödd och sambo/fru måste vara jättetufft. Jag säger inte att man inte kan klara det, men det är heller inte konstigt om han varit splittrad och haft svårt att fokusera. Självklart är inte fotboll det viktigate i hans liv just nu...då hade han ju absolut felprioriterat.
Jag tror det kan bli jättebra med Thomson och Johansson, känns intressant och spännande. Och bra med rutin och erfarenhet.

Tack Daniel!
Forza ÅFF!

//Linda