Tuesday, March 16, 2010

ÖSK - ÅFF 2-0 (2-0)

Hej o välkomna till tjuvtrickens mästerskap, sa ÖSK och vann med två mål.

ÅFF ville spela boll och det funkade i 30 minuter men Örebrospelararna visade sen var skåpet skulle stå och petade lätt undan de unga blå. Förlust med två mål och tyvärr så var det två ganska billiga mål. I allsvenskan går allt fortare och fler spelare är snabbare. Ju högre upp i serierna man kommer desto fler blir tjuvaknepen och tricksen med knuffar och armar som "hjälpmedel". Det var Örebro:s trick som kostade ÅFF poängen.

När jag satt i bilen hem var det ett ord som återkom ideligen. Jag vill helst inte nämna det eftersom jag inte riktigt tycker att det stämmer men det fortsatte att dyka upp hela vägen hem och när jag lade mig för att sova. Ordet var NAIVT.

Örebro var starka, stora och tunga. Att de tippas som topp-5 är för ÅFF att ta med sig. Det är ingen fara på färde. Det finns 87 poäng kvar att spela om.

Spelarbetyg:
4 - Silva, Bruno
3 - Fimpen, Moberg, Haris, Pligg, Stoffa, Möller
2 - Niklasson, Jesper, Prodell
Extra omnämnande till Emil Herge som kom in och gjorde en mycket bra insats.
Coach - 3

(Obs. Det är ingen som kommer ge ÅFF poäng i denna serie för yngst bänk, men lite kul är det, i allafall nu till en början. IFK Göteborg har en 171 dagar yngre trupp än Bruket)

Man of the match - Bruno Marinho
FORZA!!

5 comments:

Anonymous said...

Helt rätt!
ÅFF behöver inte skämmas för premiären, men det finns en del att lära av den.
Som du säger, allt går lite eller mycket fortare, och spelarna är snabbare och hårdare.
Truppen skötte sig hyggligt bra, ingen rasade igenom, bortsett från Möllers tokrullning och skrik efter en touch från ÖSK-försvaret. Såna teaterscener vinner ingen på!
Nu kör vi vidare, det kommer att bli bra!

Heja ÅFF

Anonymous said...

av herges åtta pass slog han bort sju. mycket bra inhopp tydligen.

Ouikard said...

Anonym//
Fotboll är lite mer än bara att passa bollen. Vem hade högre passprocent igår? ;-)

Dahlström said...

Tyckte det såg hyfsat ut. Hade förväntat mig mer av Allsvenskan men det är väl inte bättre än så här. Lite snabbare och säkrare passningspel, Anton på högrebacksplatsen för få ytterligere en uppspelsmöjlighet och Paulus inne TILLSAMMANS med Prodell eller Möller på topp, för det var mycket ensamt där framme...

Anonymous said...

Jodå, det var helt ok, det kommer mera! ÅFF skötte sig mkt bra, totalt sett.

Jag såg matchen på TV och hade ju därmed koll på allt(?), tack vare alla repriser... jag undrar bara när svenska linjemän ska få tajmingen med offside? Missar dom eller inte är säkra så VINKAR dom, genomgående! Spelförstörelse av stora mått, spelarna får gult kort för sånt! Vinka när det ÄR offside och låt bli att sabba spelet.
Tack och hej!
(Du bloggarn, kanske ska du betygsätta domarna också, jag vet att dom kollar bloggen, det gjorde dom iaf i SE?)