Friday, March 12, 2010

Allsvenska tipset? nejnej

Som traditionen bjudit här på bloggen har alltid mitt allsvenska tips kommit inför starten på AS. Men icke detta år, då ÅFF själva deltar är det för mig icke aktuellt då spel/tips och spekultioner på egna lag ALLTID går i stöpet och har känslan av att dra olycka och otur över sig. Därför avstår jag i år.

Som den trogna Ouikard-bloggläsaren upptäckt så här intensiteten och frekvensen av blogginlägg drastiskt sjunkit under året. Det har väl ett fåtal förklaringar...

Dels så har ÅFF uppnått ett enormt mål som jag haft med mitt supporterskap. Dvs Kvalificeringen till Allsvenskan.
Dels så är det fortfarande MARS.
Dels så har det inte varit de vanliga "skandalerna" inom ÅFF-styrningens silly-season förutom då det helt nya med kameratillstånds-TABBEN som hittills är i sin linda, tyvärr.
Dels har jag alltför långt till ÅFF:s träningsmatcher såsom schemat läggs.

Inget av detta gör dock att tankarna om truppen och ÅFF sinar för min del. Tvärtom.

Jag kan dra mig till att lämna några spådomar ändå:
1. Anton Tinnerholm är utanför startelvan just nu. Men ge det några omgångar och han kommer chocka fotbollssverige. Var köper man andelar i den killen?? ANTON your da man!
2. Thomas Olsson kommer lånas ut till ÅFF i sommar.
3. Oscar Möller kommer överraska alla. På ett postivt sätt.
4. Alberis da Silva är den nya Ekunde. Han kommer äga i år!!
5. Danne H blir mittfältare om några omgångar.
6. Blåvitt tar SM-guld 2010.

1 comment:

Anonymous said...

Rätt snygga gubbar du har på din högra sida!