Saturday, August 30, 2014

Gefle IF - ÅFF 0-1 (0-0)

Vilket fantastiskt resultat. Tror nästan att det skulle löna sig att trycka upp som tapet och sälja i ÅFF-shopen...

De första 20 min av matchen är nog det sämsta jag sett av ÅFF i år. Inte ett rätt och helt stillastående MED boll. Jobbigt att se. Den ende på plan som löpte och kämpade var lagets motor de senaste 10 åren - Kristian Pligg Bergström! Jag vill påstå att det var Pligg som vann denna match åt ÅFF. Otroligt viktig för laget! Tom P kämpade snäppet under och med stor vilja sprang han själv upp med bollen i slutskedet av matchen och fick in den till Sköld som satte den från 1 meters håll. Innan målet var jag så frustrerad att jag tog till ett gammalt Liverpooltrick. Jag ställde mig upp framför tv-n. Och titt - det hjälpte.

Gefle var inte bra denna match. Ungefär som ÅFF faktiskt. Forwards totalt trubbiga i båda lagen. Santos, Owe och Månz får underkänt. Resten klarade sig undan med beröm underkänt. Pligg, Tom och Abu får knappt godkänt.

Poängen var den ljuvligaste av alla i år. Att ÅFF inte säljer Sjölund men har råd att bänka honom tyder jag bara som att kassan är välfylld och välmående! Inte länge sedan man blev inbjuden till "krismöte" om ekonomin..Mycket märkligt! Men självklart ska Daja spela mot DIF i nästa omgång!

En fråga till marknadsansvarig: hur mycket får ÅFF in på Fimpens Spalding-keps???

Man of the Match: Kristian Pligg Bergström

No comments: