Wednesday, August 6, 2014

In Memorian: ANTON TINNERHOLM

Har just suttit och blig't på när Anton:s MFF gick till CL-playoff mot Sparta Prag. En match där Anton i allra högsta grad medverkade till vinsten och avancemanget! HELKUL!! GRATTIS ANTON!!

En sann vägvisare för Tanzi, Dogbe och de övriga unga i ÅFF! Anton spelar F***ing CHAMPIONS LEAGUE play off!! VAKNA TALANGER I ÅFF!!! Vägen är inte särskilt lång! Slarva inte bort drömmen! TA FÖR ER OCH ANDAS IN OCH HÖJ HUVUDET!!!!!!!!!!!!

Anton har ju varit en favorit här på bloggen sedan han anlände till ÅFF. 2009 sade han i en intervju från Turkiet att hans dröm var att spela i Liverpool FC. Då skrev jag att chansen finns nog om han fortsätter i samma takt på en 4-5 år. Lite skador och formsvackor har ju drabbat den gode Anton så ge det 2 år till så kanske kanske!!

Anton har varit favorit här tack vare några mycket goda egenskaper. En bra mix av lugn, aggresivitet, snabbhet men framförallt beslutsamhet på var han är på väg. En vilja att utvecklas, även i motvind! Jag har pratat med Anton ett fåtal gånger och han har alltid känts oerhört seriös och målmedveten. Trots att jag vet att han älskar att skämta och busa. Helt enkelt en riktigt bra kille för att gå långt inom fotbollen..

Självklart önskar jag Anton sett stort LYCKA TILL!

Och banne mig; har inte inkasten blivit mer välriktade i MFF än i ÅFF?! Vad det beror på är värt ett eget långt inlägg vid ett senare tillfälle. (dessa inkast i ÅFF... det har aldrig funnits nån plan med dem).

Bloggen i Mars för fyra år sedan...

No comments: