Sunday, August 17, 2014

Falkenbergs FF - ÅFF 3-0

Gräs... Detta underlag som ÅFF inte ens tränar på längre... De ändrar inte ens taktik nämnvärt för att anpassa sig lite. Nä, de räknar liksom bort dom poängen och allt annat än förlust blir rena rama bonusen.

"Som att köra ner handen i en tombola och ha chans på ett kilo kaffe.." typ.

En spelare får godkänt idag och det är Mohammed Abubakari. Resten vet jag inte riktigt vad de höll på med.. Möjligen exakt detsamma som jag gjorde när jag letade kantareller tidigare idag. Gick runt planlöst och halkade i stövlarna. Hittade tre små kantareller som jag härmed tillägnar FFF:s mål. Grattis.

Daniel Sjölund och Månz Karlsson får plats i samma mening som de två sämsta i denna macth, ihop med John Owoeri.

Det var en ren lättnad när domaren blåste av så jag ska inte plåga Er med att skriva mer om denna SKITMATCH!

Man of the Match: Mohammed Abubakari.

2 comments:

Anonymous said...

Bortamatch, gräs och kämpa-förutsättningar. Tyvärr faktorer som garanterar ÅFF-förlust i år.

Det är lätt att sitta med facit i hand, men visst startade man med feldisponerat lag igen.

Kom igen bruket!

Anonymous said...

Det måste vara tjänstefel av en tränare att inte låta spelarna träna på gräs inför en sådan här match. Jag såg inte matchen men man ser på sammandraget hur våra spelare missbedömmer bollen, halkar och uppträder virrigt. Det kommer att bli tufft och hänga kvar om vi aldrig vinner på bortaplan