Sunday, September 14, 2014

Djurgårdens IF - ÅFF 0-1 (0-1)

Helt underbart! Vilken kämpainsats! Och vilket MÅÅÅÅÅL!

Sanningen att säga var det inget skönspel som bjöds men det verkar äntligen som om Swärdh ställer in laget för försvar på bortaplan istället för att ha boll. D v s rätt att sätta URPROFFSET Daniel Sjölund på bänken. Tur att inte jag eller nån annan coachar laget en dag som denna.

Mommo är riktigt bra. Denna match körde han väl fysiskt men han är så snabb i tanken med bollen. Signa honom för en längre tid NU!! Han kommer bli värd en hel del pengar nästa år eller redan i vinter. Signa NU!!

Fimpen var lysande på linjen och briljerade med sina styrkor. Räddade 3 pinnar idag helt klart.

Det blev en riktigt nervös andra halvlek men ÅFF slog och nickade bort allt som kom mot dom. Imponerande lagmoral. Laget vann!

En grej som är rent CHOCKERANDE för mig som stör mig på detaljer...:
Pontus Nordenberg - TUGGUMMI!!!!!!! TUGGUMMI??????? Pontus tuggar TUGGUMMI under brinnande match... HalliHallå! Såg det förra matchen men trodde jag såg fel. Men nääää...
Jag såg några minuter på Damlandslagets match mot Bosnien i fredags. Där satt en spelare på bänken o kollade MOBILEN!!! Jag skäms!!

Nu blir det duschen för jag känner att jag luktar rätt varmt efter denna match. Huvva så nervöst det var i slutet. Men så glad man blir. Lite svettlukt har ingen dött av.

Spelarbetyg:
The Fimp - 4
Allan - 2
Månz - 3
Danne - 4
Pontus - 3
Martin - 3
Mommo - 4
Tom - 3
Pligg -.3,5
Owe - 2
Santos - 5. Mål!! Och vilket mål! Weltklasse.

Man of the Match: RICARDO SANTOS



2 comments:

Anonymous said...

Så skönt! Danne, Mommo och Santos gör fina insatser och bildar ryggrad i framtida lag.

Ted E. said...

Fåren att jubla! 30 poäng betraktar jag också som gräns för nytt kontrakt så det känns jävligt skönt.