Sunday, October 26, 2008

ÅFFs bästa hittills

ÅFF skrapade ihop 50 p i årets Superetta. Det är mest i ÅFFs långa Superetta-historia. Men vad gör det när 5 lag hade fler poäng? ÅFF leder maratontabellen som sig bör efter 8 säsonger av 9 möjliga i SE.
Nu är säsong 8 över och jag har roat mig med att titta på de 5 matcher som TV4Sport hade vänligheten att sända. (öisx2, Degen, Väsby, J-södra). I dessa matcher finns det två spelare som sticker ut. Johan Niklasson och Kristian "Pligg" Bergström.

Pligg är totalt överlägsen och övärderlig för ÅFF. Jag tror och hoppas på minst ett år till för Pligg i ÅFF. Det måste vara roligt att slå alla frisparkar, hörnor och öppnande pass på denna nivå. Bäst i Superettan. Tvåa i assistligan. Men det måste också vara kämpigt med träning, resor och tid från familjen. Hoppas dock verkligen att han lyckas samla motivation även om det måste varit supertungt att stappla av Kopparvallen mot BP efter sista hemmamatchen.

Inte kan väl detta bli den sista bilden av Pligg på Kopparvallen??

Inte kan väl detta vara bilden som gör att jag hyllar Pligg gränslöst?

1 comment:

Anonymous said...

jag har också en sådan bild!