Thursday, August 9, 2007

Typiskt höstlag?!

Tyvärr har inte bloggen uppdaterats så flitigt den senaste månaden. Framförallt saknas lite maffiga bilder som har blivit bloggens signum. Är precis tillbaka från utmarken och lovar bättring...

Kvällens match mot IK Very Serious är ofantligt viktig. Tre matcher på raken utan vinst kan bli fyra och ÅFF tappar snabbt mark. En vinst däremot kan bli en rejäl injektion och en skön start på hösten.

(När jag var liten grabb sades alltid att ÅFF är ett typiskt höstlag. Efter att själv ha spelat lite varstans så har jag lärt mig att alla lag som går lite knackigt är typiska höstlag. Det är väl en psykologisk räddningsplanka, antar jag.)

IK Sirius fyller även dom 100 år i år. På deras hemsida stoltserar de med "Sirius fyller 100 år i Superettan". Kanske lite väl kaxigt eftersom Superettan själv fyller 7 år i år...

Hur som helst blir kvällens match lite speciell för Stoffe som ju är utlånad till Uppsalaklubben. Räkna med att han är supertaggad. Lita på att Pligg kommer påminna honom vem som är kung i mittens rike.

Edit: Efter vad jag kan se är Stoffe inte med i truppen inför kvällen. Mycket märkligt.

Forza Bruket

No comments: