Monday, August 13, 2007

ÖIS - lirarnas lag????

Det är ju knappt så man hinner analysera senaste matchen innan det är dags för en ny.

Ikväll kommer ett kantstött ÖIS till Kopparvallen.

Kantstött för att de har tappat viktiga spelare, tappat glädjen, tappat supportrar (många har gått bort i ålderdom) och tappat intresse runt klubben. Degraderingen och rivningen av Ullevi kom i alldeles fel tid för Örgryte IS. Även om de faktiskt hyr en fin o mysig konstgräsarena (Valhalla IP) så känns matcherna lika heta som Qvidings gjorde förra året.

Lagets supporterkubb har ställt in resan till Kopparvallen p g a dåligt intresse, bara det.

Fotboll åtnjuts bäst på gräs, inte på plast.

Årets ÖIS är så otroligt ointressanta även om Boyd Mwila har Superettans coolaste namn.

Ken Fagerberg på topp säger en del om klassen...

2 comments:

Anonymous said...

Usch och fy... nu när du har skrivit så där så kan jag garantera att det blir tre poäng för bortalaget ikväll :(

Några andra exempel på liknande situationer:
"Now, we're lucky. This man CAN'T play football!"
// Engelska kommentatorerna när Alexanderssom gjorde entré mot England i VM '02. Samme Alexandersson sköt 1-1 några minuter senare.

"Vi ska inte vara missnöjda om vi så förlorar med 15 mål"
// Yxnerums tränare strax före matchen mot IFK Norrköping (IFK vann med 5-6 efter att ha avgjort på en felträff på övertid)

"Jävla skitlag. Det här vinner vi lätt"
// Inget uttalat citat, men förmodligen precis vad Chelseaspelarna tänkte när de äntrade Kopparvallens gräsmatta.

Nu får jag dåliga vibbar för kvällen :S

Ouikard said...

Jag vet. Jag får samma vibbar av det jag skrev ;-)