Tuesday, July 2, 2013

ÅFF - BP 4-1 (1-0)

Ett härligt resultat som ger ÅFF toppkänning i AS efter 14 omgångar. HÄRLIGT!

Matchen var ganska sömnig fram till första farligheten (skott på mål) runt den 20:e min. Sedan tog ÅFF lite fart och fick in det viktiga förstamålet. En ursnygg nickskarv av Prodell efter kanoninlägg av Pligg. Efter det målet ökade ÅFF takten och dominerade matchen fullständigt. Jag sade till min granne att detta nog kan rinna iväg och jag fick visst rätt denna gång.

1-0 blev till 4-0 i andra efter flera mäktiga klassmål. Andra målet kom till efter en nästan ännu snyggare assist av Sjölund som pricksköt en rusande Prodell mitt på knoppen och Prodell kunde mycket skickligt knoppa in bollen i en snygg båge över BP-målisen. Trean kom efter Pliggs precisionsassist som hade perfekt fart o riktning för att Owoeri skulle snappa upp den och sätta sitt viktiga första mål i AS! Fyran även den efter en kanonassist av danske Christenssen som Zhubi tryckte dit på volley mycket kontrollerat och SNYGGT!

Direkt efter matchen tyckte jag väl att det var en hyggligt medioker insats av ÅFF mot ett svagt BP. Jag är tacksam mot mig själv att jag inte sprang hem och skrev här som jag brukar utan väntade till idag. Jag har reviderat min syn under natten och inser att BP håller normal AS/SE-klass men att det är ÅFF som tagit klivet upp och faktiskt just nu är ett lag som spelmässigt och på alla sätt hör hemma på övre halvan i ALLSVENSKAN!! DET KÄNNS HELT FANTASTISKT ATT KONSTATERA!!

ÅFF ÄR SÅ BRA NU att det inte är motståndarna som gör dåliga matcher utan ÅFF som gör motståndet dåligt! FANTASTISKT. Måste även påpeka att jag njöt nästan lika mycket på träplankan i div 2 när Wennerstein skarvade in en hörna som nu när Prodell gör detsamma. Men glädjen är så mycket större nu.

Spelarbetyg:
Fimpen - 4
Anton - 3
Danne - 5
Moberg - 5
Dahlén - 3
Zatara - 3
Tom - 3
Sjölund - 4
Pligg - 4
Owe - 3
Prodell - 4

Man of the Match - VIKTOR PRODELL

Martin kom in och visade kvicka fötter. Zhubi visade stundtals världsklass men tyvärr mestadels div 4 klass. Han måste inse läget och ta sig i kragen nu.. Möller hann inte med något efter TOM PETTERSSON avtackningsbyte.

Härligt att TOM går vidare tycker jag. En idealisk deal för ÅFF. Lycka till TOM både måååndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag , söndag - ja och alla andra dagar också!
Foscha Bruket

3 comments:

Anonymous said...

Kan bara hålla med! Just nu finns alla bitar i spelet, glädje, skicklighet, noggrannhet och kämpa. Försvaret känns så stabilt och med Sjölund och co. äger vi oftast mitten. Jag är så kär i vår Ålänning, f-n vad bra han är! Stolthet över mitt älskade ÅFF!

Anonymous said...

Va fan, är det Proddan på bilden?! Hahaha!!!

Anonymous said...

... eller är det den nakne kocken som skrivit på?