Wednesday, April 21, 2010

Djurgårdens IF - ÅFF 2-1 (1-1)

Ett riktigt bottennapp i form av underhållningsvärde. Matchen var en usel tillställning där ÅFF förvisso var det bättre laget. Med tre mål av ÅFF så förstår man varför DIF-publiken är besvikna/bekymrade. Nu är det ju så att ÅFF ligger sämst till, men årets sämsta spel och tempo har just nu DIF. Hur som helst, DIF vann - det gjorde inte ÅFF.

Det var gå-fotboll-galore. Den enda, till synes, stridslystna spelaren var Stoffa.

Med tre ÅFF-mål i samma match hoppas jag att ketchup-effekten är uppnådd. Stackars målställningsflyttaren Christenssen på lördag.

Spelarbetyg:
5 -
4 -
3 - Haris, Stoffa, Jesper, Moberg
2 - Danne, Pocke
1 - Fimpen, Silva, Pligg, Bruno
U- Roiha - Är det säkert att Påven hör skillnad på JOGGA och JOBBA????

Coach - 2. Superotajmat byte när Silva fick gå ut INNAN hörnan men det är väl shit som happens.

Ryktet har nått bloggen att Prodell inte skrivit på för mer än 2010 och troligen är det därför han är bänkad! (Agent Patrick Mörk). Kanske dags att Prodell skriver på så att han får visa sitt värde på plan?! Faktum är att Pocke har fler poäng (17p) än Prodell(15) de två senaste säsongerna... Tänkvärt.

Man of the Match: Haris Radetinac!

3 comments:

Anonymous said...

Jag kände mig mest förvirrad efter matchen igår. Ska vara glad? Vi gjorde tre mål? Vi var bättre än DIF. Ska jag vara ledsen? Vi förlorade tre poäng och vi gjorde två självmål.
Tja, antalet självmål tror jag därmed är gjort den här säsongen och det är ju bra. Vi visade prov på bra spel, passningar som oftast var rätt och en taktik som bevisligen funkade. Djurgården fick inte mycket uträttat, trots 2-1 ledning stor del av andra halvlek kunde man inte slappna av och spela ut, utan fick slå ifrån sig ganska mycket och förmådde inte bygga upp något bra spel.
Jag tycker dock inte att Roiha var sämst på plan, han hade ribbträff och löpte mycket. Fick flera bra chanser, men vi är som oftast lite för ofokuserade i straffområdet och inte tillräckligt aggressiva. Jag trodde Möller skulle vara det när han kom in, men tyvärr inte.
Jag vill se fler som Stoffa! Jag vill oxå se Pligg löpa, inte jogga.

Forza!

Anonymous said...

Kom igen, bara en trea på Haris och Stoffa och en etta på Fimpen?

Haris var klart värd åtminstone en fyra. Detta var väl en av hans bästa matcher någonsin i klubben? Samma sak med Stoffa - näst intill prickfri hela matchen. Dessutom använde han för en gångs skull sin kropp till att tackla, inte misshandla.

Och Fimpen. Chanslös på båda målen och släppte endast EN retur - som han dock själv hann upp. Greppade det mesta från DIF, och det var inte bara strumprullare. Nej, han är värd åtminstone en trea!

Ouikard said...

Som vanligt sätter jag betyg på spelarna utifrån deras egen normala nivå. Matchen var INTE bra - Kvalitetsmässigt sett rakt över. Angående Stoffa var han som han ska vara, sitt normala. Haris låg fortfarande under sin kapacitet och Fimpen likaså. Hur många snedsparkar har Fimpen haft i år? Lika många som under hela sin karriär?? Fimpen kan så mycket bättre!

ÅFF har en ny taktik vid insparkar. Jag vet inte vad den ger för fördel...har mest bara sett negativa sidor. "Operation Klunga"! Antingen slår Fimpen ut bollen till inkast eller så tar motståndarna fördel av andrabollen...Grrr