Saturday, April 10, 2010

BK Häcken - ÅFF 0-0

Ännu en kämpainsats av de BLÅ. Denna gång med lite mer utpräglat defensivt bortaspel. Båda lagen hade sina chanser men för oss blåögon var ju Prodells öppna målläge och träff i ribban i slutskedet av matchen den allra vassaste. Innan dess gjorde Fimpen en kombiräddning och bollen hamnade så nära mållinjen den kan komma utan att bli mål.

Prodell var matchens utropstecken efter att han byttes in mot en kringjoggande Påve. Allt annat än Prodell från start nästa match kan ses som ett skämt.

Ett 0-0 resultat känns ändå som ett stort framsteg borta mot Häcken. Spöket är borta och nu kan ÅFF ta poäng av alla...! ÅFF-fansen gjorde nog sitt till i slutet av matchen, vill jag gärna tro. Det var ett 70-tal som gormade fram de blå. FORZA!!

Spelarbetyg:
5 -
4 - Fimpen, Danne, Moberg, Niklasson, Jesper
3 - Haris, Stoffa, Pligg, Bruno, Möller
2 - Påven

Coach - 4

Härligt att Pocke, Prodell och Amir kommer in och visar klass. Jag har aldrig sett Amir så bra som idag!
Man of the match - Viktor Prodell

2 comments:

Anonymous said...

Jag tyckte verkligen att det var mål på TV. Så vi hade flyt med stolparna idag oxå. Bra kämpainsats och aggressivitet, speciellt i andra. Jag tycker inte Påven är så dålig. Han fick ju springa ner o hämta boll flera gånger och han skjuter ju iaf...även om han inte heller träffar mål. ;-) Prodell och Pocke var bra när de kom in, men illa av man of the match att missa öppet mål. Trots allt så är vi nog hyfsat nöjda med en poäng på Hisingen, det är iaf jag. Tycker Thomson känns trygg och bra, bytena tycker jag var rätt och i rätt tid. Nästa match gör vi mål på mitt gamla kära HIF!

Forza ÅFF!

//L

Anonymous said...

Och 2039 pers på Rambergsvallen måste ju vara superdåligt av ett lag som leder Allsvenskan. Tycker nästan lite synd om Häckenspelarna som måste förtjäna en bättre hemmapublik.