Tuesday, February 24, 2009

Sharp drar åt skärpet

Med årsmötet kom en mycket tråkig nyhet. ÅFFs stora huvudsponsor kastar in handduken i finanskrisens spår. Därmed kan en epok gå i graven. Jag skrev faktiskt ett e-mail i somras till marknadsansvarig på SHARP och berömde dem för att de håller ÅFF-tröjan så snygg och ren med deras logga.
Här är brevet:
"Hej
Jag tänkte bara tacka SHARP för insatsen att hålla Åtvidabergs FFs matchtröjor rena från övrig reklam. Det gör att ÅFF´s tröjor är dom snyggaste i svensk fotboll. Jag kanske är aningen partisk då jag är ett fan men jag vill passa på att tacka er på SHARP som gör detta möjligt och hoppas att ni stöder ÅFF i fortsättningen med er snygga och "tunga" logga på det snyggaste matchstället!
Heja ÅFF Mvh Rikard"


och svaret:
"Tack för ditt mail, kul att du hörde av dig och att du gillar både ÅFF och vår logga. Vi har haft ett långt samarbete med ÅFF och hoppas att det kan fortsätta i framtiden.
Bästa fotbollshälsningar från
Birgitta Olsson
Marketing Coordinator, Sharp Electronics AB"


Tyvärr räcker ju ett sånt brev som jag skrev inte så långt när ett företag av Sharps dignitet måste dra i handbromsen och se om sina utgifter och sina anställda. Tomas Ericsson (Gunnars grabb) och de andra i marknadsgruppen har en grannlaga uppgift att hitta ny huvud/tröjsponsor. Måtte de inte kleta hela tröjan full a la Ljungskile eller Malmö FF...

No comments: