Thursday, February 5, 2009

Roger - Bäst genom tiderna i ÅFF

Nya numret av OFFSIDE är godis för en ÅFFare. Ett 17 sidor fett, välskrivet reportage om ÅFFs störste lirare genom tiderna. Han är fortfarande kungen av Marseille, 40 år sedan det begav sig. Det finns många roliga anekdoter i reportaget som helt klart är ett måste för varje ÅFF-fan. KÖP!

Ett exempel:
"- Pappa sa att du la upp bollen på nacken i den matchen?
- Kanske, det hände ju lite då och då.
- Du kickade upp den?
- Nej för fan. Brorsan brukade ju göra det. Men jag tyckte det var för lätt. Jag tog ner inkasten på nacken och sprang runt backen och slog inlägget..."

Ett annat:
- Jag stod i källaren i vårt hus i Blomstermåla och kickade en tennisboll hela vintrarna. Mamma sa till mig: "Kom upp, det tar för mycket ström." När jag blev proffs sa jag till henne: "Det kanske var värt elräkningen nu?"

"Om inte Roger spelade hände det att folk vände i entrén och gick hem!"

Roger på Klintas. (foto Backen)

5 comments:

Anonymous said...

Ja, jag bor ju numera i staden för de stora...Thorleifs, Janne "Loffe" och Roger Magnusson...;-)

/Linda

yanmaneee said...

adidas stan smith women
kd 10
supreme clothing
kd 12
golden goose
lebron 15
kobe shoes
kd 11
vapormax
off white nike

stoorin said...

published here Ysl replica handbags browse around this web-site replica designer backpacks click this link here now Louis Vuitton fake Bags

Unknown said...

read this article why not try these out Home Page this contact form hop over to this website read the full info here

thesloez said...

visitez le site Web sacs réplique gucci excellent site sacs à dos de créateurs de répliques trouvez Valentino Dolabuy