Thursday, February 19, 2009

Glasnost, Für Alle?!

Nu ligger hela valberedningens förslag till styrelse ute på nätet och i östgötarnas pappersinsamling (Corren-Peters blogg och Corren). Det är inte utan att det känns lite knasigt att hela världen ska få veta vem som föreslås till ÅFFs styrelse innan gemene medlem får det. Ty det är ju dock ENDAST medlemmarnas intresse att välja sin styrelse.

Från och med i år har ÅFF fått ALLA medlemmars e-mail, adress o telefonnummer. Det finns inget livstidsmedlemsskap i ÅFF så alla uppgifter är aktuella. Om nu valberedningen vill (och de bör) delge sitt förslag innan årsmötet, så ser jag endast medlemmarna som tänkbar förstamottagare för sådan information.

Nu kan det ju vara så att Corren-Peter är medlem (eftersom han var på årsmötet förra året så utgår jag från det) och att han som medlem kontaktade valberedningen och sedan gjorde en välgärning och skrev om förslagen i tidningen och på nätet. (Förslaget på ordförande lades ut på ÅFFs hemsida och det kan jag förstå och acceptera).

Sedan jag blev medlem förra vintern har jag fått två "brev" från ÅFF. Ett spelschema och ett besked att betala medlemskapet. Tack.

Själv tror jag fortfarande att styrelsen utser ordförande men om det verkligen är årsmötet som gör det får bloggen anledning att återkomma i det tragiska fallet "Ahlström"...

Ses på måndag.

3 comments:

Anonymous said...

Helt Rätt.
Jag Fattar Inte Varför Man Ska Gå Ut I Pressen Innan Man Informerar Oss Medlemmar!!
Hur Mycket Porto Kostar Ett E-Mail?? Svar: 0 KR!!

Anonymous said...

Helt fucking rätt skrivet.

Förstår inte vad det är för folk i toppen. Hur svårt kan det va!!

Det blir visst aldrig någon ordning på vår kära förening :-(

//Helvete

Anonymous said...

Vem/vilka är valberedning i ÅFF? Här har man trampat inte bara i klaveret utan i sånt där som hundägarna missar att plocka upp ibland!

Skulle kunna sagt nåt om det "blå skåpet" också men det skulle väl vara för mycket att dra in målarfärg och lösningsmedel i debatten, så jag avstår från det...

Antar att årsmötet har frågor till valberedningen om hur dom har jobbat...
/Heja Verkebäck (som kommer att välja xxx till ny xxx på årsmötet och också värvat xxx xxx)