Monday, November 28, 2011

Numera ännu mera nummer

Efter lite efterforskningar under ÅFF-invasionen av Cloetta Center är det i nuläget planerat att nya sittplatsläktaren kommer att ha numrerade platser.
På en liten ort som Åtvid där många är "hemvändare" tror jag att det är ett stort misstag att ha numrerade platser (frånsett de matcher som väntas sätta lapp på luckan) då många med mig vill träffa och sitta med sina kompisar under matchen.

Jag har observerat att det för många inte har så stor betydelse vad som händer på plan utan det viktiga är att vara där och tjôta skvaller med sina vänninor. Denna sorts publik är månghövdad på en ort som Åtvid. Jag köper oftast min biljett själv och träffar mina "regulars" inne på arenan. Om nu min mor vill följa med mig (vilket kan hända vid mycket vackert väder, och vad som är mycket vackert väder bestämmes av vederbörande under matchdagen) ska det till ett mindre under om vi får platser bredvid varann då jag oftast köper min biljett i god tid. Resultat: mor kommer inte gå på match om hon får sitta "ensam".

Snälla ÅFF - inför inte numrerat på den nya läktaren. Jag tror priset kommer avskräcka tillräckligt många ändå. :-(

För övrigt - Sittplats suger, men det sa ju jag om konstgräs oxå...


Kommentera gärna om du känner till något positivt med numrerade platser på södra läktaren.

5 comments:

zuma said...

Fast under tak är det ju alltid vackert väder så då kan man ju bestämma sig för att gå långt innan matchdag. Personligen går jag oavsett väder, lite vatten har ju ingen dött av.

Sittplats? said...

Din åsikt om onumrerat är klockren.
Det kommer inte fungera annars.
Säg att man är typ 10 pers, som brukar gå ihop. Hur ska man synka biljettinköpet? Tjena säger jag bara.
Priset sen, någon som hört något?

Anonymous said...

Fast nog har de flesta av er varit på matcher på andra arenor än Kopparvallen?? och med numrerade platser. Jag som alltid är bortasupporter har inga problem med detta. Det funkar oftast att byta med grannen om man inte fått biljett bredvid varandra, tycker det är att måla f-n på väggen i förhand.

Anonymous said...

Jag har för mig att arenakraven säger att det måste vara numrerat på sittplats.

Anonymous said...

Jag har för mig att arenakraven säger att det måste vara numrerat på sittplats.