Friday, November 25, 2011

Äta på handen som föder en...

Sittplats med tak på båda långsidorna - jo jo. Det blir nog snyggt man jag är rädd att åtvidabergspubliken kommer tycka att 15 matcher+svenska cupen a´ 220 kr kommer bli i mastigaste laget. Jag tror inte att ståplatsen på kortsidan lockar genomsnittsbrasilianaren tillräckligt mer än nån enstaka match.

SvFF underminerar fotbollsintresset genom dessa urdumma, hutlösa och icke verklighetsförankrade arenakrav.

Publiken kommer INOM KORT att minska i antal och välja TV-sändningarna. Med åren kommer även TV-intresset sjunka då det inte är särskilt kul att se en match på tv när ingen livepublik finns på plats. När intresset att köpa TV-kanalerna som krävs sjunker... ja ni fattar. Fotbollen i Sverige är på dekis på grund av att SvFF tror att publiken vill gå på fotboll i kavaj och slips.

Jag kan sätta min försvunna ÅFF-flagga på att publiksnittet för ÅFF 2012 kommer ligga klart under 2010 års nivå. Gissar på 3.450 pers (3.963 2010). Detta trots att IFK Peking kommer till Vallen...

OBSERVERA att jag inte har en aning om 2012 års priser men misstänker att ÅFF inte kommer sänka priset på sittplats, tyvärr. Hoppas de tänker till och endast försöker få in samma snittpeng på publiken som föregående år. Om prisnivån på långsidan hamnar liiite för högt blir tappet stoooort.

AJAJ känns inte bra detta...

Snart kanske bara skadade spelare tittar på matcherna? (Jesper A)

2 comments:

Anonymous said...

Man kanske borde öppna korvmoj på kanal-banken//Vatikanen

Anonymous said...

Jävlar vad bra skrivet, håller med om det mesta!