Tuesday, July 3, 2007

Två frågor till bloggen..

Har fått två frågor på kommentar-sidan som jag tänkte publicera här.

Fråga 1. Peking i princip klara för AS 08, vad tror du?

Svar. För två omgångar sedan trodde jag inte IFK skulle VINNA SE men nu är det ju svårt att tala emot det. Hoppas dock de åker på några smällar ännu. Framförallt den 6e aug.

Med det laget IFK har idag vet jag inte om det blir mer än 1 år i AS dock. Och tränaren?! Hmm.

Fråga 2. Vet inte du nån i Sockna som kan hjälpa FF med sin hemsida? Vi får väl göra din sida till den officiella annars, du har i alla fall koll på vad som händer!

Svar. Jag har ingen koll på vad som händer på kansliet eller inside ÅFF. Det är det sannerligen inte många som har. Har tidigare tjatat på att Tobbe o Backen skulle sköta hemsidan, (som det var förr) men som det slutade, förstår jag att det inte är intressant för dem. Alltsedan .com-sidan lades ner har officiella varit ett stort fett skämt som har skrattat alla i ansiktet. Men med Dannes kolumn är det faktiskt lite kul att besöka den ibland. Tobbe till styrelsen!

Angående att ha koll; Det är givetvis inte så käckt att utdela skarp kritik mot till exempel styrelsen, om man inte har rätt fakta. Om styrelsen (t ex) känner sig orättvist behandlade av supporters och andra är väl det bästa sättet att sprida information, till medlemmar i första hand och till supporterklubben i andra hand.

Information är makt! Vet inte styrelsen det?

No comments: