Monday, July 30, 2007

Dröm eller verklighet?!

Torsk mot Gif innebär troligen att ÅFF halkar ned till 4:e ev 5:e plats inför "Matchen".

Den urladdning som krävs mot Peking kan komma att stå ÅFF dyrt i höstens övriga matcher. Det blir såklart en väldig kamp både fysiskt och psykiskt. Även om ÅFF vinner (vilket jag tror) är frågan om ÅFF orkar upprätthålla inställningen när röken lagt slig från slagfältet nästa måndag. Hur som helst har det sällan varit roligare att se och följa årets ÅFF spela. Därför hoppas jag på publiksuccé och på knallbra väder. 7.201 pers är drömgränsen.

Apråpå drömmar...
I natt utspelade sig min första dröm inför matchen. Jag spelade målvakt istället för Fimpen. Jag höll faktiskt nollan i första halvlek. Pligg hade en nick(!) i innerstolpen och returen slogs mitt på målis. I halvtid satt jag i omklädningsrummet bredvid Manne och ritade av en tiger som anföll Fantomen. Jag kände mig som en ny Uffe Blomberg. Jag brukar f ö alltid drömma inför derbyna...

No comments: