Sunday, July 1, 2007

Bajsmacka oxå!

Tommy Thelin är i ropet rejält. Innan säsongen utropade jag honom som årets komet. Faktum är att han aldrig varit bättre. 2 mål ikväll och 4 totalt efter 12 matcher i årets SE.

Hans "hot" om att lämna ÅFF för att han inte blivit erbjuden ett jobb tolkar jag som en tydligt tecken att ÅFFs ledning inte mäktar med uppgiften. Nog för att det är ett gammalt muntligt löfte som inte dagens styrelse blivit informerat av förrän Tommy berättade om det. En äkta "bajsmacka" (som det heter på ren öschöttska) från gamla styrelsen alltså.

Tyvärr kan det nog vara så att Val Kilmer inte hoppas bli erbjuden jobb av ÅFF. Möjligen är det så att Olles pojkar redan nu bäddat med rena lakan. MediaMarkt öppnar snart i köpingen vid Vätterns kalla vatten.

Självklart önskar jag att allt löser sig på bästa sätt och TT stannar i det snyggaste stället men inser oxå att slaget känns förlorat med det man läst mellan raderna om saken.

Jag tycker ÅFF omedelbart bör kontakta Södra för att upprätta ett lånekontrakt säsongen ut av TT. Södra fixar jobb i Jkpg, (Jkpg-Lkpg 55min med AlfaRomeo;-) ÅFF betalar fortsatt fotbollslön och TT fortsätter scora för Bruket i höst.

Alternativet är ju att sätta en skyhög transfersumma som ingen vill betala. Då river troligen TT kontraktet vilket torde betyda att han inte får spela på hela hösten. Dåligt för alla!

(Just nu ligger Jönköpings Södra 4 från slutet med -9 i målskillnad)

Forza Tommy Thelin, årets komet, i ÅFF!

No comments: