Saturday, May 12, 2012

Djurgårdens IF - ÅFF 1-1 (0-0)

En Superettamatch i Allsvenskan alltså?!
Nja det var ingen kvalitet hos nåt lag i regnet på Stockholms Stadion. ÅFF startade med långbollar med studs. Med regnet så dog studsarna ut lite och kvar var nästan bara långbollarna. Vart ÅFF:s fina kantspel som varit så effektivt kollrats bort vet väl ingen?!

En ganska dålig match med ett DIF som var sämre än ÅFF. Då inte sagt att ÅFF var bra. Själv satt framför tv:n och klagade högt över Zhubi:s juniortakter och vips är det PETRIT ZHUBI som drar till på direkttouch från Möller:s nickpass. Rättvist med 1 poäng trots allt.

Gustav Jansson gör en riktigt bra match även om han inte hade så svåra uppgifter. Han har växt in i Allsvenska rollen redan. Gött! Det finns dock några spelare som inte håller måttet i denna match och det är tyvärr Jesper, Tobias och något sånär Pligg oxå. Krävs en rejäl uppryckning på dessa herrar. Grejen är att det är just upp till dessa tre att ordna den uppryckningen!

Inga betyg från mig eftersom jag såg den på TV med en pratsjuk kommentator...

Man of the Match: ALBERIS da SILVA (snudd på Gustav men han hade som  sagt inte så mycket att ingripa på)

(Ricardo Santos sa till TV att han innan matchen inte tänkt att fira ett ev mål men klacken blev visst så glad att han valde att fira...och det inte lite heller...)

8 comments:

Anonymous said...

Jag tycker din favvis Tinnerholm gör en bra match. Sen håller jag med om att flera gör en ganska dålig insats. Och återigen är det ett ganska skralt passningsspel och dåligt tempo. De raka snabba anfallen som vi såg i de första matcherna är som bortblåsta.

Anonymous said...

Visst är det så att både farten och kantspelet har försvunnit på sistone, och enligt mig beror det på en och samma sak. Tobias Nilsson. Det blir som att spela med en man mindre när en i stort sett aldrig går in i situationerna eller tar ett steg åt uppenbart fel håll i försvaret. Framåt händer det aldrig att han utmanar för att ta sig förbi utan istället försöker med ett inlägg som i stort sett aldrig når rätt eftersom han inte verkar kunna slå på rullande boll.

Jag vet att man ska vara snäll och inte klaga, men jag blir bara så trött när bollen i stort sett alltid är förlorad när han får den...

Istället skulle jag vilja se ett mittfält med Suljic och Bruno centralt och Pligg och Zhubi på kanterna (ja jag tycker faktiskt till skillnad från dig att han gjorde ett bra inhopp och tillförde lite fart till spelet). Som förste mittfältreserv vill jag se Ollé Ollé. Tobias är välkommen tillbaka när han är beredd att göra jobbet!

Anonymous said...

Okej, men det var inte bara Tobias som smet ifrån sitt ansvar, vad fick Magnus E ut? Och visst är det svettigt att sitta och se på matchen varje gång Jesper får bollen. UPPRYCKNING är vad som behövs, men vem ska se till att den kommer?
Tur att DIF inte var bättre...

Anonymous said...

Tycker inte det handlar om att få ut något eller inte, eftersom det är beroende på vad resten av laget presterar. Nej, det handlar om att vilja/våga göra skillnad!

Anonymous said...

Enligt Aftonbladets artikel var Tobias Nilsson matchens stjärna!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article14819193.ab

Oskar Månsson måste ha sett något som jag inte såg.

Idag var såklart Da Silva bäst. Danne gör också en stark insats. De håller ihop försvaret bra och mittbackarna är det jag oroar mig minst för just nu.
Gustav Jansson tar verkligen chansen nu när han fått den. Kul!
Tinnerholm gör det bra, likaså tycker jag Möller jobbar på bra och oroar motståndarna lite. Bruno är okej.

Resterande spelare hoppas jag bjuder på mer framöver.

Anonymous said...

jag kan bara hålla med. Bäst Aberis,Anton Gurra och Danne i nämnd ordning. Mittfält och anfall verkade slutkörda i andra halvlek. Ingen press på bollhållaren, usel kvalite i passningsspelet. Nu krävs skärpning mot Syrianska annars finns risk för att vi förlorar

Anonymous said...

alltså, jag får hjärtat i halsgropen så fort Jesper har bollen. Han segar ner farten och tappar boll och mitt i allt slår han en bra passning.
Allmänt håller ÅFF idag för dålig bollkontroll, SLUTA med luftpastejerna och håll bollen på marken! Duttande med bollen och lösa passningar hör till damfotbollen. Skärpning! Jag blir så... nervös!

Anonymous said...

Jesper är ju fan en av få som vill ha boll och vågar göra något med den. Man blir ju mörkrädd när ni vill ha mindre långbollar, men då plussar de spelare som slår flest långbollar.