Wednesday, May 16, 2012

ÅFF - Syrianska FC 1-0 (1-0)

Precis som Pligg lovat i lokalpressen blev insatsen en sannerligen monumental uppryckning från senaste matcherna. Ett lag på planen och det var ÅFF! Beslutsamheten, pressen, passningsspelet och glädjen i laget var vips tillbaka och det känns direkt som vanligt; ÅFF vinner igen.

Gasen i botten från början och sanningen att säga borde väl ÅFF lett med 3-4 mål redan efter 20 min.

Gustav Janssson fixar ÅFFs första nolla för året och han gjorde en riktigt riktigt bra match. Hur kul som helst!

Zhubis första från start och han gör det också riktigt bra. Ska bara släppa bollen lite tidigare ibland så blir han riktigt vass.

Jag har ju tidigare försökt placera Tom P på kanten och ikväll visade det sig att det funkade finfint. Sköna stenhårda inlägg.

Anton T är hetare än den brickett han är! Underbart att se the fighting spirit.
Pligg var sitt gamla jag igen . Skönt.
För övrigt en klockren uttagning och coachning från kanten.

Jag tycker Allan Olesen verkar vara en riktigt glad prick. Och så har han ju rutinen. Kanonvärvning.

Spelarbetyg:

Gustav Jansson - 5
Tom P - 3,5
Silva - 4,5
Danne - 4
Anton - 4,5
Petrit - 3,5
Amir - 3,5
Bruno - 3,5
Pligg - 3,5
Magnus - 4
Prodell - 3,5

Man of the Match: GUSTAV JANSSON! Hållar man årets första nolla och inte sparkar ut en enda utspark så borde man vara MoM, särskilt då man är "andremålvakt" och under matchen stod för ett par riktigt bra ageranden . I stor konkurrens med ANTON TINNERHOLM

3 comments:

Anonymous said...

Håller helt med att det var en mycket bra startelva (mittfältet var ju precis som jag önskade efter förra matchen). Det visade sig genom bättre fart direkt där det fylldes på på ett helt annat sätt än de senaste matcherna (Malmö undantaget, där de faktiskt stod upp riktigt bra).

Däremot tycker jag att dina betyg överlag är lite höga med tanke på hur man tappade både farten och matchen på slutet, trots en man mer. Eller var det kanske min halvknackiga uppkoppling på streamingen som gjorde att det såg ut att gå långsammare än i verkligheten?

/Brorsan

Anonymous said...

Jag håller helt med för ovanlighetens skull ;-) Det här laget tycker jag kändes väldigt bra. Jag tycker oxå det kändes kul att se Tom på ytterbacksplatsen och det kändes som han behövde några matcher på bänken. Nu mognare och slog några riktigt bra passningar.
Håller också med ovanstående att det var lite förvånande att vi tappade fart och intensitet efter utvisningen, jag trodde vi skulle få ännu mer dominans på mittfältet, men istället hamnade vi får långt ner och backade hem. Men över lag en bra insats och tror vi har en god möjlighet att ta Kamlar på söndag då deras form känns skral.

Anonymous said...

Jag tycker också att den här startelvan är den rätta i det här läget. Tycker också betygen är rätt satta. Mittfältet och hela laget blev alldeles för låga efter utvisningen. Flera bollar fick slås in i vår box helt ostört. Exempelvis ingen press på Arneng när han slår inlägget i slutet på matchen. Danne H måste trycka upp laget mera i sådana lägen