Thursday, April 10, 2008

"-112...hallå?! ....hallååå??"

Jag känner mig som en sur gnällgubbe och ber om ursäkt för den dystra och argsinta tonen för tillfället (med tre dagar kvar till premiären) men för ett år sedan konstaterades AV ÅFF att beslutet från SvFF inte gick att få dispens för. Det gick inte överklaga eller att få lindring ifrån.

Det är FAKTA. Helt klart var då att man skulle förlora elitlicensen om det inte fanns ny belysning på Kopparvallen till 2008. Nu finns inte belysningen men ÅFF struntar i det, och i SvFF, och spelar ändå.
Ordförande Arve gissar i Corren att straffet inte blir sportsligt..Vad vet han och ÅFF som andra inte vet?

Jag ser en klar risk att kära ÅFF blir det andra laget i Sverige som mister Elitlicensen för att man inte följer reglerna. Vad är det som händer?? Och inget tycks lossa rävsaxen.

4 comments:

Anonymous said...

Jag tror som du Ouickard att Arve och kompani chansar vilt. Att så öppet obstruera SFF;s avslag på
undantag blir högst sannolikt mycket hårt. Exempel måste statueras från paragrafryttarna.
Tillåter domarkvartetten (SFFS:s representanter) överhuvudtaget spel på Kopparvallen. Innebär gissningsvis 0-3 och noll poäng.
Det kan man ju leva med. Men sen blir det böter och/eller i värsta fall på sikt indragen elitlicens,
Hoppas, hoppas jag har fel men...

Anonymous said...

Eller så vet Arve & Co. något som vi inte vet...och som inte är offentligt. Eller är det bara jag som hoppas att det är så...?
Jag håller med kungliga hufuvstaden nedan...hur är det ens lagligt att styra en förening så? Tyvärr är det ju dock den förra styrelsen som måste lastas för detta.

*suck*

Anonymous said...

I want not concur on it. I regard as precise post. Expressly the title-deed attracted me to review the sound story.

Anonymous said...

Genial dispatch and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.