Saturday, October 31, 2015

Gefle IF - ÅFF 2-1 (1-1)

Njae det bidde bara 2 segrar i AS 2016.

Dagens match mot Gefle började positivt och laget visade förvånasvärd vilja. Ett LEDNINGSMÅL till råga på allt. OCH VILKET MÅÅÅÅL! Simon Skrabb kan just ha gjort årets mål i AS 2015. Men tyvärr behöver man nog spela i antingen AIK, DIF, Blåvitt eller möjligen Elfsborg för att vinna den utmärkelsen om det inte var nåt extra ordinärt. Det tycker jag Simons förvisso var.

I andra halvek såg det mer ut som vanligt. 11 spelare som inte riktigt trodde på´t och inte hade någon klar bild över hur matchen skulle spelas. En ren o skär SKITSÄSONG. I några inlägg ner så kan ni läsa om anledningen men jag kan lika gärna nämna den igen; Roar Hansen. Mannen utan det mesta av fotbolls idéer. Intervjun innan match var det mest patetiska jag någonsin hört av en tränare.

Skitsäsong.

Men truppen i Superettan verkar bli spännande. Hav förströstan, ÅFF kommer värva rutin också, var så säkra.

Man of the match: Simon Skrabb

Med 2 vinster, 9 oavgjorda och 19 förluster avrundar jag härmed bloggandet. 2 inlägg kvar mina vänner!

No comments: