Sunday, October 18, 2015

Falkenbergs FF - ÅFF 3-0 i skrivande stund

Nyss nickade Hovda en lös på mål.. Det var ÅFF:s första avslut på mål.... i den 60:e minuten.

När sändningen startade redovisades Thomssons uppställning för dagen. Tyckte det såg bra ut (frånsett att jag skrev till en kompis att Nordenberg och Martin C gärna fått slippa spela). Men några sekunder senare förklarade Roar Hansen att nej, nej den stämmer inte.., vi kör som vanligt. Då tappade jag hoppet!

HUR KAN ROAR STÄLLA UPP MED SAMMA SKIT IGEN?? DET SOM BEVISLIGEN INTE FUNKAT PÅ HELA ÅRET!! SANSLÖST!!

BORT MED ROAR!! Han vet kanske något om fotboll (tveksamt) men INGET om psykologi, vad det verkar.

Roars tre grövsta fel hittills i ÅFF:
1. Tog ner laget psykologist i nivå med Mormorsgruvans allra djupaste hål i börja på säsongen.
2. Utsåg DANSKEN Martin Christensen till kapten under våren.
3. Dunkade huvudet i väggen med samma spel i match efter match som alla såg hackade.

Om matchen:
Kolla tidigare inlägg om Roars matcher under året så vet du vad som hände denna match också. Ta bort all form av hjärta och du har hela matchen. Inte ens lånen Hovda o Ramhorn visade hjärta, som de lån de är.

Nordenberg. Vad ska du göra nu?
Martin C. Vi ses i Superettan... tyvärr! (Eller har han en utlösningklausul?)

Nu har det gått 83 min av matchen. Hittills 1 avslut på mål. Bloggens bokstäver börjar ta slut. Kanske räcker de två matcher till..

Man of the match: Ingen kandidat.

4 comments:

Anonymous said...

Jag är smått mållös. Säsongen var över redan innan den här matchen för mig men bristen på ryggrad i truppen bekymrar mig kraftigt. Månz, Albo och Owe som ryggrad 2016, hua mig! Därtill en rejäl förtroendekris för Roar. Det krävs mirakel på Kopparvallen i vinter.

Anonymous said...

Jaha, så var det alltså så här det slutade? den här gången. Jag håller med bloggen, total avsaknad av ryggrad i laget och själv smittades jag och vred mig som en mask i soffan, hittade ingen bra ställning och inte orkade jag ens hämta skämskudden...

Totalt förtroende för Roar säger ordföranden, det har inte ens diskuterats (enligt Corren)men det är väl så man säger?

Tacksam för att inte några betyg delades ut på bloggen och det håller nog spelarna med om. Stackars Pligg och Danne, dom lider nog allra mest!

Anonymous said...

ÅFF i Superettan, är det så farligt, egentligen? Ett misslyckande förstås, det är ju AS som gäller, men det blir säkert en del bra matcher i SE också. Och något att kämpa sig bort ifrån.

SE har varit en realitet för ÅFF hela säsongen. Inget har gått som planerat, krångel och problem har ju hört till hela spelåret. Och om någon ska lastas för alla snedsparkar och misstag är väl inget att rota i, men en analys måste ju göras, det hör liksom till! Och det är säkert många som vill delta i en sån analys med sågningar till höger och vänster och tyvärr är det ju bara en knapp handfull som kommer att klara sig undan... Inte coachen som aldrig hittade ETT lag utan spelade hela truppen på chans, inte biträdande, inte sportchefen om det finns en sådan, inte han och inte han och ja, du märker att listan kommer bli lång!

Som sagt, inget att rota i?

Anonymous said...

Jo, men visst måste man gå till botten med spektaklet:
-Varför skämde man ut sig genom att låta bli att spela i matchen mot Falkenberg?
-Varför har ingen teknikträning genomförts?
-Varför har man ingen strategi vid inkasten och varför kastar ingen längre än tjejerna på högstadiet?
-Varför spelar man inte bollen på marken utan bara tjongar iväg höjdare som nästan alltid innebär att man ger motståndaren bollen, varsågod det var ju kul att se hu högt jag kunde sparka...
-Varför säger alltid Roar efter matchen att "vi gjorde inte som vi kommit överens om?"
Varför, varför, ja det är bara att fylla på med frågor och sedan starta om, som vi säger i Verkebäck!