Monday, July 28, 2014

BP - ÅFF 2-2 (2-1)

Ännu en svag match av ÅFF som upplever en riktigt svajig säsong. Försvarsspelet funkar inte det minsta trots att Danne o Fimpen är bättre än på länge. Det var en fullständigt ofattbar laguttagning från Swärdh denna gång. Jag brukar hålla med i hans uttagningar och givetvis sitter PS på all info men att peta ALLAN OLESEN, som var lysande i första halvlek sist, till förmån för virrpannan MÅNZ KARLSSON... Ja det går långt utanför mitt förstånd. Månz på högerback är ännu värre än Månz som mittback. Jag fattar bara inte hur det gick till!! Sanslöst alltså!!

Det har ju varit mycket liv om DANIEL SJÖLUNDs flytt till Peking. Jag har svängt lite i mitt tyckande om detta. Det jag har att säga är - Behåll honom men jag är mycket tveksam om han ska spela mot Peking.. Denna konstiga värld av lagbyten. Knasigt att man tillåts byta lag i samma liga under säsongen. Peking skadar ÅFF ganska hårt med denna affär. Dock helt "lagligt". Smart och taktiskt av Peking kan man faktiskt påstå.. Men för Daniel blir hösten en ökenvandring... USCH.

Matchen var ju ingen tempoexplosion direkt. Det var nog segt och varmt på plan. Sjölund var sådär och han kommer inte bli bättre, tro mig. Månz var rena katastrofen och Santos seg. Däremot var klippan och dominanten MOMMO ABUBAKARI riktigt bra. Han får ständigt rätta till och städa upp de andras misstag. Även Danne, Fimpen o Pligg kommer undan med godkänt. MARTIN CHRISTENSEN var dock ÅFF:s bästa. Tänk om han inte skulle bränna avsluten VARENDA GÅNG. Då skulle han vara riktigt het på transfermarknaden. Bara för honom att börja nöta avslut i fart från högerkanten så blir han den nya Robben!

Tv-match därav inga betyg.

Man of the Match: Martin Christensen!

3 comments:

Anonymous said...

Det var ju en rejäl svängning om Sjölund. Jag håller på dit tidigare resonemang om att lika bra att söka honom nu och casha in. Kommer varken göra till eller ifrån på planen. Satsa på återväxten istället. Den måste komma förr eller senare!!!! Hellre en överoptemistisk ungdom än en "dubbelvikt bönstjälk" eller vad du skrev innan..

Anonymous said...

En märklig disponering av försvaret som sagt. "Månz på högerback är ännu värre än Månz som mittback" är något jag kunde ha skrivit själv. Att Christensen var bra den här matchen går inte att förneka. Annars tycker jag att han ska ha kritik för att hans spel sällan leder till något. Han är ofta mer än svag i defensiven också. När Satara är tillgänglig är han mitt förstaval.
ÅFF med 60% bollinnehav - 3 avslut på mål.
I samma omgång,
AIK med 60% bollinnehav - 17 avslut på mål.

Anonymous said...

Och jag som tycker Martin har varit grym den här säsongen! Själv förstår jag inte att en spelare hela tiden ska jobba hem hela tiden. Det är därför det finns fler spelare på planen?