Saturday, July 12, 2014

Malmö FF - ÅFF 3-0 (2-0)

Med VIP-biljett från brorsans företag anlände vi tidigt till arenan och blev bjudna på en kunglig mottagning och förträfflig mat och underhållning innan match! Jag har aldrig upplevt någon bättre lounge och den var massiv och välsmord. Trerätters och liveband. Jojo!! Jag sa till brorsan Johan att det är helt sjukt att ÅFF kan vara med o tävla i samma serie som ett lag och organisation som MFFs..!!
- Men det kan dom ju inte heller, va hans snabba svar!!
- Eh, nä det har du rätt i svarade jag lumpet..

Bilder från VIP kommer senare..
 Men om matchen då??

Precis som vanligt i Malmö så förväntar sig ÅFF att få stryk och MFF väntar sig att vinna! Och visst blir det så då!! Jag räknade till EN(1) vunnen nickduell för ÅFF på hela matchen. Klart man blir besviken på det.. MFF ville vinna - ÅFF räknade med stryk.

Jag brukar sällan hänga ut en spelare men det har gått för länge för att jag ska hålla inne det nu. Jag kommer inte ihåg när en sämre spelare än Månz Karlsson respresenterat ÅFF . Killen har inte haft två rätt i rad sedan han kom.. Han fick en tuff start med horribla misstag och verkar ha självförtroende beyond repair. Tuffa ord och inte vidare upplyftande och hjälpande tyvärr. Mycket prekärt läge. Synd då Danne H är i sitt livs shape!

MFF hade ju flyt med målen men resultatet var inte på nåt sätt orättvist. Gräsmatch = gör så gott ni kan.

För övrigt skulle ÅFF haft straff när Rosenberg viftade upp näven i luften men det känns lite som det kvittar, precis som övriga ÅFF verkar tänka inför bortamatch med halvdanskarna..

Spelarbetyg:
Fimpen - 3
Petter - 2
Månz - U
Danne - 4
Dahlén - 2
Zatara - 2
Sjölund - 2
Mommo - 3
Pligg - 2
Santos -1
Sköld - U

Man of the match: Danne Hallingström

Noterat: tf. ordf på plats utan klubbemblem eller ens klubbnål (vad jag hann se).
Mer om Anton senare i veckan...

3 comments:

Anonymous said...

Jag håller med i den dystra betraktelsen. Förlusten av Moberg kan stå oss dyrt. Den håglösa lillebrorsmentaliteten tynger mest. Vid 0-2 spelar vi som Italienska landslaget hade gjort vid ledning 2-0, possesion in absurdum. När sågen ändå är framme påstår jag att vår forwardsbesättning är den sämsta i mannaminne.

Anonymous said...

Ja, det är så trist att se ett lag som redan innan avspark är slaget....
Återkomsten av Tom må vara ekonomiskt dålig, men med facit i hand känns det som en lyckträff. Han behövs! Jag hoppas på sex pinnar mot BP och lite flyt igen.

Anonymous said...

Det jag tycker är det stora problemet är att de inte längre går framåt. Det tidigare vägvinnande spelet är nu bara ett evigt passande i sidled och ingen verkar söka eller vilja slå passen ut på de öppna ytor som ALLTID finns, oavsett motståndare.