Sunday, November 7, 2010

ÅFF - AIK 1-1 (0-0)

Nja, det gick ju inte riktigt som jag ville. Inte som 5.000 ÅFF:are som kommit till frostbeklädda Kopparvallen heller. Jag lider med spelarna och Coach men ÅFF lever vidare och nästa år blir det flera vinster än förluster och förhoppningen är ju att de flesta av spelarna stannar och för upp ÅFF redan nästa år. Tänk vad glad man var på Skytteholms IP...

Tack för i år hela spelartruppen! Ni har ändå överraskat fotbollssverige även om det känns tungt nu! Viktor Prodell revanscherade sig redan idag tycker jag.

Tack o lov var detta sista matchen för Paulus Roiha. Jag tycker han verkar bra som männinska och smart fotbollsspelare UTANFÖR plan men på plan har han varit en smärre katastrof.

Jag återkommer lite senare angående spelarebetyg för hela säsongen och lite utmärkelser hit o dit.

Spelarbetyg denna match:
5 -
4 - Fimpen
3 - Moberg, Pligg, Bruno, Amir, Möller
2 - Danne, Silva, Steinar, Haris
1 - Roiha

Coach 2. Laget var inget lag stora delar av matchen. Det var "jag-gör-så-gott-jag-kan-mentalitet" stora delar av matchen. En chockerande förvirring uppstod mellan lagledare, ÅFF-folk och Coach gällande resultatet i Gefle-matchen. Inte Allsvensk klass.

Man of the Match - Henrik "Fimpen" Gustafsson. Höll kvar ÅFF i matchen med flera ypperliga monsterräddningar.

Men... Allsvenskan är inte så creddig egentligen...

6 comments:

Anonymous said...

Hahaha men seriöst..anser du helt seriöst att pligg, bruno och amir var bättre än Haris den här matchen? En fråga då: Hur insatt är du i vad fotboll är för något?

Anonymous said...

Jodu, jag gör som du Ouikard, jag tackar och hyllar laget för årets allsvenska runda och önskar spelare och funktionärer en skön vila och avkopping någon månad eller så!
Totalt sett har det varit ok, spelarna är unga, orutinerade och saknar kunnande i mycket men det har varit kul att följa dem på Vallen och andra arenor!
Tack ska ni ha!
Precis som speakern på taket brukar säga: vi tackar Paulus Roiha och hälsar välkommen in till XX... Med några få byten i laget, ALLA vet vilka jag menar, så kommer vi att få en kul SE nästa säsong!!

Det kan också vara på sin plats att tacka bloggar´n för alla kul inlägg och kommentarer och hoppas att du återkommer i SE.
Hej

Ouikard said...

Tyvärr låg Haris "bakom" AIK:s mål och var nära att orsaka ännu ett p g a sjabbel. Jag gillar Haris men ibland är det mycket juniormisstag...
Kul med din reaktion. Betygsätt gärna själv. Uppenbarligen har vi inte samma åsikt om denna match :-)

Anonymous said...

Rohia 7 mål i allsvenskan. Förutom Möller finns det ingen som är i närheten av att kunna göra 7 baljor i årets ÅFF, så att kalla Rohia en flopp är helt sjukt!

//Henke

Anonymous said...

Ah, Roiha har varit en flopp, inget ssnack om den saken. Att han gjort 7 mål är inget som man kan "lasta" honom för, det är bara ngt enda mål som han själv skapat läge för! Det måste vara med i bedömningen. Hans kroppsspråk och loja attityd på planen skapar fel inställning i ett så ungt lag som ÅFF, vi tackar Roiha och önskar lycka till i hans nästa? lag!
/Jerra

Anonymous said...

Du skriver att Roiha bara ligger bakom ett av de sju mål han gjort. Om resterande sex bara handlar om att stå rätt och sätta bollen i mål utan någon större prestation, varför gör då inte Möller 20-25 mål och vinner skytteligen? Varför sätter inte Prodell 85% av sina chanser (han hade hyfsade lägen mot Häcken borta i 92:a min och Mjällby borta i 93:e...) Men visst, jag håller med om att Roiha inte sliter ihjäl sig lika mycket som Möller under 90 minuter, men han är den som håller högst klass i avsluten!