Monday, May 12, 2008

DIF - ÅFF 1-0 (0-0)

TV4 Sportexpressen på plats betyder underprestation från ÅFF, så även denna lördag. Bedrövligt dålig inställning och katastrofal oskärpa präglade ÅFFs spel och istället för tre pinnar mot seriens sämsta lag hittills så blev det två självmål. Ett självmål i form av en misslyckad rensning och ett annat, mer kollektivt, när man tror att det ska räcka med att ställa skorna på plan. Men nu är första förlusten inkasserad. Ska det behöva bli en till?

(Själv satt jag på O´learys i S-tälje och pinades. Kvällens höjdpunkt blev istället ett kort snack med servitören...
Han frågade vilket lag vi höll på.
- ÅFF, svarade jag.
- ÅFF, ja. Vi (Syrianska FF) var i Superettan fram till den 65 minuten den där regniga dagen 2001. Ni hade 2-1 att gå på från första matchen på Kopparvallen (publik 4.415) efter att ha gjort tvåan på övertid och när vi ledde mot er här hemma (publik 5.823) var livet härligt. Och sen gör ni fyra mål på 25 minuter. Otroligt.

Det var faktiskt rätt gött att känna att den förlusten svider djupt hos Syrierna än idag;-)

I det kvalet var Henric Karlsson med sina 5 mål stor hjälte med Hagge vid sin sida. (Jag fick Imad:s tröja efter matchen). Kvar i truppen från 2001 är Fimpen, Pocke och Hagge!

Den matchen på S-tälje IP är ett av mina ljuvligaste ÅFF-minnen. Sweet sweet victory.
MISSA INTE Tobbes underbara matchreferat från de makalöst spännande matcherna och känn ryggraden rätas och glöm Degen för tillfället:
Match 1: http://user.tninet.se/~tuq287p/2o23aff-sf.htm
Match 2: http://user.tninet.se/~tuq287p/2o24sf-aff.htm

Spelarbetyg DIF - ÅFF:
Fimpen 4. (dock; En kaptens största ansvar (enligt mig) är att se till att skärpan på medspelare är total. Kanske gjorde Fimpen allt han kunde för att få spelarna fokuserade men denna vackra lördagskväll kanske tanken på grillkorv och kubb med flickvännens föräldrar var den stora önskan hos huvudparten av spelarna).
Försvar 2.
Mittfält 2.
Anfall 1.
Coach 1. Är långbollar nåt man måste vänja sig vid nu eller?

Fick ÅFF valium i vattenflaskorna i halvtid?
Detta kan bara bli bättre. Forza Bruket!!

2 comments:

Anonymous said...

Rickard, håller ju bara lugn med. Fy, vad trist det är att sitta hemma i soffan och se ÅFF prestera det sämsta jag sett på länge.
Speciellt eftersom jag nu bor/jobbar i gränserna till Sillstypar-land. Vill inte ha en hemmaförlust nästa vecka mot MIF, så blir mitt liv jobbigt.

Så på ett sätt ser jag positivt på att vi fick däng av DIF, nu hoppas jag alla spelare är skärpta och koncentrerade igen. Vi fick några billiga trepoängare, men så kommer det inte försätta. Men har inte alltid flyt. Nu vill jag se bättre passningsspel, speed och spel på kanterna.

Bästa ÅFF-hälsning/Linda

Anonymous said...

Tyvärr! ÅFF var inte inställda på spel, det märktes redan under första minuterna! Tyvärr också, att höra tränarens analys efter matchen... "Vi spelade bra och med bra inställning..." Det var tydligen flera som drack av spelarnas vattendunkar.
Det här glömmer vi! och ser framåt!