Monday, March 31, 2008

663 h utan svar

Nu har det gått 663 h eller drygt 27 dagar eller snart en månad och jag har ej ännu fått svar på mina enkla frågor om Arenabolaget. Bara ett mail från någon "Micke" den 13 mars, att "mer detaljerad information är att vänta inom kort.."

På Kopparslagarnas sida finns sedan igår "information om Arenabolaget" skrivet av Krister Söderqvist, som är projektledare. Den informationen ger inte ett enda svar förutom det som tidigare varit känt.

Mina frågor (se nedan) är lämnade utan svar. Varför? Vill man ha privata investerare ELLER privata gåvoinsatser till ett för ÅFF supervanskligt konstgjord-anding-projekt?

En bonusfråga: Hur stora är ÅFFs utgifter till Arenabolaget exempelvis år 2014?

Obehagligt var ordet.

Jag är absolut INTE emot idén med ett Arenabolag. Jag vill bara veta hur det kommer fungera och agera gentemot ÅFF i framtiden. Hur Arenabolaget ska kunna rusta upp och underhålla Kopparvallen "till en anständig nivå" utan att behöva ta in nya investerare år efter år, förstår inte jag.

Och ingen, snyft, har kunnat svara mig heller, snyft...

2 comments:

Anonymous said...

Skandal skandal SKANDAL

Anonymous said...

Jaa du, Ouikard, din oro delas av många. Inte bara dom som bor i gamla Åtvid, utan alla ute i landet som har sitt fotbollshjärta i Åtvidaberg, känner samma oro... Inte så mycket för kommunens märkliga in- och utblandning i fotbollsomkostnaderna som för klubbens fortlevnad i elitfotbollens finrum (nåja, förstuga, då). Måtte den nya styrelsen klara ut vad dom tagit på sig?
Heja Verkebäck