Friday, February 22, 2008

Vargen kommer Eller Kyrkan brinner?

I flera år i rad har lokal press i februari (inför ÅFFs årsmöte) väckt luttrade ÅFF-fans med rubriker som "ÅFF i kris" och "ÅFF tvångsnedflyttas". Självklart finns det fog för rubrikerna eftersom ÅFF dras med negativt resultat år efter år. Även detta år kommer allt balanseras(!) på en vass egg med kniven mot strupen men även detta år kommer ÅFF klara elitlicensen.

Det jag blir lite trött på är att inget görs (kanske görs men inte syns) åt driftunderskottet i föreningen. Underskottet har varit positivt, om man vill vara rolig, i fyra-fem år nu. Det är helt enkelt alltför mycket utgifter i förhållande till inkomster i föreningen. Det ryktas om fantasiarvoden i styrelsen och generösa spelarkontrakt för mindre heta spelare.

Varför inte kräva av styrelsen att inför medlemmarna under måndagens möte lägga vantarna på bordet, denna gång, och redovisa utgifterna i detalj? Styrelsen är utnämnd till att sköta medlemmarnas intressen, då kan det väl inte vara annat än självklart för styrelsen att visa i detalj VAR kroppen blöder? Helst innan kallbranden slår till!

På tal om kallbrand...

Kopparvallen ska amputeras.

Den såldes av kommunen för 100 spänn för fem år sedan och nu vill kommunen (den rika) vara med och köpa tillbaka den för betydligt mer. Det tycker jag är fantastiskt! Jag har hela min uppväxt tyckt att Kommunen Åtvidaberg stöttat ÅFF pinsamt lite i förhållande till den goodwill som ÅFF sprider.

Forza högre skattesats i Åtvid! ;-)

(När jag närmade mig Åtvid med bil igår skådade jag en stor, vit, fin skylt innan Grebo. Jag trodde det var LRF som varit framme igen men när jag kom närmare såg jag att det var reklam för Åtvidaberg. Jag hann få upp mobben o fota.

"Åtvidaberg - Läge för Lycka" stod det. Wow vilken grej. Vilken catchig phrase. Men jag tycker min var mer verklighetsanpassad, som jag kom på vid fartkameran vid Rödsten.

"Åtvidaberg/Åtvidabergs FF - bromsa eller dö")

3 comments:

Anonymous said...

Klockrent som vanligt :-)

Du behöver dock inte vara orolig över dagen styrelse. Finns inte kvar av den efter måndagens möte...

Ouikard said...

Jag vill inte att styrelsen ska avgå. Inte hela i allafall. Det blir alltför kännbart för ÅFF.

Anonymous said...

Nej, det är lätt att spy galla över styrelsen, vissa gör säkerligen ett gediget jobb och är inte värda att dras i skiten, i en klubb där tillgångarna är så pass begränsade.

Men som du skriver ouikard..korten borde läggas på borden för att blotta eventuella pengamjökare i klubben.

Hoppas verkligen inte att spelarna ska bli direkt lidandes av omförhandlingar av kontrakt, försämrade träningsmöjligheter osv..