Friday, November 2, 2007

MP - Nu i en stad nära mig

Det blev alltså GAIS som betalade bra för Magnus Pehrssons kråka.

Min första reaktion när jag såg att GAIS kallade till presskonferens var, ärligt talat "jasså, men dom har ju inte ringt mig". Konstigt, för jag drömde natten innan att jag verkligen var kapabel att träna och coacha ett allsvenskt lag. Så ni kan tro att jag blev besviken när det var MP som presenterades...

Nu blev det istället en person som kanske är snäppet bättre än jag att tala för sig. Nåt måste den killen ha som jag inte märkt.

Som ALLA medier framhävt var han dock aldrig tränare i Åtvidabergs FF. Bara assisterande tränare och senare manager. Frågan är om han överhuvudtaget skulle varit i Åtvid om inte DIF betalat 100% av hans lön. Som jag minns det ställde han bara till det med extremt konstiga laguttagningar och byten. För inte var det väl Kent K som bestämde, trots titeln tränare?!

Undrar hur mycket Tommy J och Bror Anders Månsson skrapar in på "försäljningen" av MP? Kan det vara så att MP är början på en ny era av tränaruppfödning för fotbollsoligarker?!

Snart letas det tränarämnen på ett dagis nära dig.

No comments: