Friday, November 2, 2007

Det kom ett samtal..

...från IFK Göteborg som ville ringa o tjôta lite. Jag sade grattis till guldet och snacket var igång. Egentligen ville rösten sälja ett medlemsskap i deras 100-klubb som lever vidare och gjort stor succé. En hel radda med erbjudanden ingår i de 1.904 kronorna. Jag berättade att jag hade sympatier i ett annat lag, nämligen Åtvidabergs FF, och är med i ÅFF:s 100-klubb.. Då for rösten upp några hertz och han i andra änden började rabbla Facit, SM-guld och allt annat det där. Han sade att han sett filmen i söndags och blivit imponerad av hela kitet.

"-Men du bor väl här i Göteborg?! Då är det klart att du ska vara med. Du får 6 matchbiljetter oxå."

Nja, sa jag, jag går på några matcher men då betalar jag i kassan. Det är ju kul att se Olsson som är från Bruket.

"-Just det, Olsson, ja. Det var ju på gång med flytt till Östergötland."

Jo tack, jag har hört det. Det lär väl inte bli nu. Han har ju ett år kvar på kontraktet. Jag tror inte det finns pengar att lösa honom.

"-Nej, kanske inte. De får väl ringa runt och sälja lite prylar i FF. Man får ligga i, vettdu."

Jo, jo.

No comments: