Monday, September 21, 2015

ÅFF - Kalmar FF 1-1 (0-1)

Hur man kan starta så segt och otaggat i en match som gäller så mycket och med kniven mot strupen??! Ja jag förstår det inte. Ingen rörelse och inget prat på plan i första halvlek. Otroligt långsamt och stillastående. Plågsamt att se. Jag tappade faktiskt lite lusten och funderade på hur det skulle vara att sova i stolen under matchen. Så såsigt kändes det.

Jag skulle dock gärna ta del av snacket som föranleder till att utnämna Martin C till kapten. Han är den som underpresterat allra mest under säsongen och hans kroppsspråk och gester signalerar ICKE kaptensbindel. Utöver det verkar de andra ha svårt att ens förstå vad karln säger. Jag förstår det inte, som sagt.

Det var flera rockader som borde genomförts under match. Månz var ju klart påverkad av nåt lugnande och borde definitivt inte startat ens. Att han kan få stå och sova vid exempelvis KFF:s mål?! Det måste ju få konsekvenser. Men men. Månz o Roar har en deal från Östertiden tydligen...

Min medicin i halvlek hade varit: Danne in på topp - ut med Owe. Ammar in på mitt och flytta ner Albo på mittback och ta ut Månzzzzzzzz. Då hade laget fortsatt haft balans men klart bättre tyngd.

Så fortsättningsvis vill jag ha Danne som forward från start! Han visar ju hjärta!! vilket 7 av 11 inte gör för fem öre. Det är tragiskt och därför ligger inte ÅFF bättre till i tabellen.

T o m HOVDA o RAMHORN visar mer hjärta för klubben än LAGETS KAPTEN!!!!!

Spelarbetyg:
Gustav - 3
Hampus - 1
Ramhorn - 3
Månzzzzz - U
Dahlén - 3,5
Martin C - U
Hovda - 3
Albo - 1
Pligg - 2
Simon - 2
Owe - U

Man of the Match - Tor Öivind Hovda

3 comments:

Anonymous said...

Ja Martin som kapten känns mer än konstigt. Jag har visserligen aldrig sett hans storhet även tidigare. Liksom Månz. Jag hade inte spelat honom annat än i nödfall. Han sprider en osäkerhet omkring sig och spelet med fötterna är under all kritik.
Mitt lag för fortsättningen:
Ramhorn, Danne, Albo, Dahlén
Ammar, Hovda, Pligg, Simon
Kujovic, Owe

Ouikard said...

Gillar din startelva. Men den kommer inte hända med Roar. Känns som han inte är kompetent nog. Det har gått en säsong snart. Han fick chansen..

Ouikard said...

Min elva:
Ramhorn,Albo,Silva,Dahlen
Ammar, Hovda, Pligg, Simon
Danne,Jelavic