Monday, March 17, 2014

ÅFF - BP 0-1 (Svenska Koppen)

Det som borde blivit en vinst blev en förlust. Kanske lika bra det så trötta och hängiga spelarna verkade. Jag tyckte ÅFF gick på knäna i stora delar av matchen och då hade en kvartsfinal borta mot ex Blåvitt inte varit bra inför AS.

Jag har sagt det förut men försäsongen är alltför lång! Som det är nu blir det tre matcher (ev fyra) i SC innan seriestart och med 6 träningsmatcher utöver det så är det inte konstigt att det ser segt ut. Träningsmatcher tar på psyket på en helt annan nivå än tävlingsmatch.

Så det missade avancemanget kvittar för mig. Hellre taggade spelare i premiären än slitna diton.. Nu gäller det att samla kraft i vila för truppen. Matchen mot Degen känns som en bättre laddning än en bortakvart i Cupen. Så sjukt att man ska känna så!

Matchen då?! Ett ord: TRÖTTSAM.

Och några fler ord: De nya spelarna har inte greppat spelet utan de kör sitt egna bästa, så gott de kan. De går för snabbt rakt framåt istället för att använda hjälpen som erbjuds runt om, därför blir det många omställningar emot ÅFF. Oroande! Hög tid att pärmen kommer fram morgon middag kväll nu i två veckor.

Man of the Match: ??? Jag är för sliten för att utse (Läs: ingen utmärkte sig nämnvärt...förutom BPs målis)

1 comment:

Anonymous said...

Jag noterade under matchen att banderollen "Kopparslagarna Ultras" åter kom till användning. Snälla låt oss idrottsintresserade, barnfamiljer, och andra som ska dela läktare med er slippa denna skymf. Om inte annat bör det övervägas i ren självbevarelsedrift i mötet med andra klubbars likasinnade.

Som idrottsintresserad åskådare vill jag lansera Pligg-Sjölund som ordinarie innermittfält.