Sunday, November 3, 2013

ÅFF - BK Häcken 2-2 (1-1)

En riktigt trevlig match i högt tempo satte punkt för ÅFF:s Allsvenska säsong 2013. Övre halvan i tabellen är otroligt starkt OCH att klå Peking är inte så lite GÖTT!!

En mycket bra säsong av ÅFF som med lite skärpa och vassare forwards hade kunnat hamna topp 4. Så stolt man är som ÅFFare nu!

Matchen gick som sagt i högt tempo. Anfall åt båda håll. Underhållande. Jag är inte partisk när jag påstår att ÅFF var värda segern men på nåt knasigt sätt så njöt jag av ÅFF:s anfallsvilja mer än jag ville (vilket givetvis borde skett redan efter 2-1) att de skulle täta hem och stänga matchen. När då IFK Peking låg under med två bollar kändes det roligare att bli underhållen än att se ÅFF försöka täppa till matchen.

Pligg levererade verkligen och jag vill påstå att han stod bakom poängen (vilket borde varit en seger) tillsammans med SÄSONGENS MAN Daniel Sjölund! (Sammanfattning av säsongen i senare inlägg).

Andreas Dahlén gjorde i eftermiddag sin bästa match i den blå tröjan. Kämpade och lyckades med nästintill allt. Han kan ju!

Owoeri fick toffla in en boll ifrån ökenvandringen han varit/är ute på. Ärligt så tror jag karln kan bli avblåst för offside på egen planhalva...

Henrik Fimpen Gustavsson - straffläggarnas Nemesis nr 1!!!

En kul säsong nådde ikväll sitt slut. Tack för underhållningen!

Under vintern kan alla i truppen begrunda Kristian Bergströms inställning. "Det gick tung en tid i höstas och jag funderade mycket på att lägga av men för att komma ur svackan insåg jag att jag borde träna mer och bättre!!!!!!!" Det är en helt galet underbar inställning för en 25-åring men för en snart 40-åring är det totalt UNIKT.

Så - bloggen måste visst leva ett år till..

Spelarbetyg:
Fimpen - 4
Anton - 2
Moberg - 3
Silva - 4
Dahlén - 4,5
Martin - 4
Mommo - 3
Sjölund - 4,5
Pligg - 4,5
Owe - 1
Möller - 3

Man of the Match: Kristian PLIGG Bergström

No comments: