Thursday, November 1, 2012

Thomsson får inte förlängt

ÅFF-trotjänaren ANDREAS THOMSSON ges inte förlängt förtroende från ÅFF!

Kan nog vara ett bra beslut men lite trist just nu för jag har gillat AT och hans uttagningar för det mesta.

Nominerad till
ÅRETS TRÄNARE I SVERIGE 2011
Att beskedet inte offentliggjordes redan innan Sundsvallsmatchen tycker jag är VÄLDIGT märkligt och tråkigt. Det måste ju helt enkelt varit AT:s eget beslut då han inte meddelade truppen förrän efter matchen...

Klokheten i detta beslut kan bara bedömas i ljuset av vilken efterträdare som utses. Några namn har ju varit i luften redan varav T-A Fredheim är ett. Nej tack säger nog huvudelen av ÅFF:s anhängare inför det namnet. Även jag.

För inte så länge sedan listade jag ÅFF-tränare här på bloggen. (Oj det var visst över ett år sedan).

Att tillsätta huvudtränare är Sportgruppens allra svåraste och viktigaste val. Bara hålla tummarna att det blir rätt.

Kanske kan Niklas Egnell kliva fram som huvudhuvud så att säga...Han är hursomhelst viktig i fortsättningen.

Min favorit är ju annars Peter Swärdh som jag tycker har kunnandet, tar till sig ÅFF-andan och har lite pondus när det gäller. Tony Gustafsson är ju en positiv kille som nu lever i nån sorts karantän för US Womens Team som ansvarig för defensivspelet. Nanne Bergstrand gillade jag länge men han har tråkat ihop totalt på senare år. Ja det finns många som känns hetare än TA Fredheim.

No comments: