Monday, September 17, 2012

ÅFF - Malmö FF 0-1 (0-0)

Efter matchen, bakom ratten på väg genom sydöstra Götaland, ni vet där slätten möter skogen, råkade jag somna till en snutt och jag hann drömma ljuva drömmar. Jag drömde att matchdelegaten gått ner till domare, ledare och spelare strax efter avblåsning med nyheten att MFF:S mål ska vara bortdömt. SvFF hade just infört en ny regel att domaren inte ska kunna avgöra på felaktiga domslut. En millisekund senare vaknade jag till och insåg att SvFF inte sysslar alls med sånt och att förlusten fortfarande var ett faktum. SÅ SURT OCH OÄTTVIST eftersom ÅFF hade det mesta av spelet långa stunder!

Jag lider med spelarna som kämpar stort under hela matchen och får en så feldömd straff emot sig som enda tack. Nä, domaren var kass överlag.

Jaja, Gefle fick stryk - det är väl enda trösten denna kväll...

Spelarbetyg:
Fimpen - 4
Anton - 3,5
Danne - 3
Tom - 3 Kunde varit mer resolut i situation strax innan straffen och undvikit det hemska, men det som sker det sker
Jesper - 3
Zatara - 3,5
Abubakari - 4
Bruno - 2 Ajajaj Bruno - kraftig felprocent i passningarna ikväll...
Pligg - 3,5
Mete - 2. Nej Mete är INTE bättre än Möller!
Prodell - 2

Man of the Match: Muhammed Abubakari

No comments: