Monday, July 28, 2008

ÅFF - Sirius 2-1 (1-1)

En knallvarm sommarkväll på Kopparvallen och ÅFF bjöds på en rejäl kalldusch redan efter 6 minuter. Laget fick helt enkelt smaka på sin egen medicin från förra matchen mot Uppsalas stolthet. Ett scenario spelades upp i mitt inre med att gå hem med en blytung förlust efter däng från seriens absoluta bottenlag. Sirius nästintill chockade ÅFF genom att ligga högt o pressa på hårt trots värmen. Lyckligtvis lyckades Santos kvittera innan paus och genast kändes den på förtur säkra trean lite säkrare. Trots Möllers underbara ledningsmål blev jag inte glad, snarare irriterad. Varför då, kan man undra!? Det är ganska svårt att förklara men Möller gjorde i och med det målet sitt första, efter mer än halva säsongen avklarad...
(När jag själv spelade fotboll i ÅFF lyfte jag aldrig ens på mungipan efter att ha gjort mål (det hände sällan). Jag tyckte att jag kanske utjämnat mina sämre göromål och att jag jämnat ut mig själv i och med ett mål då och då.)
Möllers målgest var dock underbar och målet likaså.

Spelarbetyg:
Fimpen 4. Klädbytet inför andra var klockrent!
Försvaret 3. Känns mer samspelt än tidigare men Sirius mål måste anses vara en grov tabbe av Moberg. Niklasson står när de andra faller!!
Mittfältet 3. Pligg är bäst i SE! Eller "världsklass", som Sirius målis uttryckte det i halvlek i förra matchen. Stoffa får se upp och bör höja sig några snäpp om han inte ska mista sin plats till nyförvärvet som presenterades i halvtid.
Anfallet 4. En 4a enbart för målproduktionen! Firma Santos/Möller gjorde äntligen det de anställts för! Möller växte en fot efter målet!
Coach 3. Undra hur nära Swärdh/Thomsson var böter denna match!? Domaren var dock en duktig parodi på en ärkepajas.

No comments: