Wednesday, July 2, 2008

BP - ÅFF 0-1 (0-0) Från en annan del av Köping

Nedan följer en aningens annorlunda matchrapport från en av bloggens utsända:
"Jag blev aningens förvånad när bloggen uppmanade mig att åka till Grimsta IP denna soliga Stockholmskväll för att skåda drabbningen mellan BP och ÅFF. Visserligen har jag gjort ett par säsonger i Älvsjö AIKs flicklag, men utöver det är min fotbollskunskap ringa. Nyfikenheten på att få se de vida berömda, blå-vita stoltheterna tog dock överhanden och jag styrde stegen mot Vällingby. Farbrorn bredvid mig på bänken var en hängiven BP anhängare och berättade stolt om alla priser ungdomarna tagit samt den fina belysningen som stoltserar över planen. När jag berättade att jag var utsänd av bloggen utbrister han med glimten i ögat ”Då får vi hoppas att det går åt h-vete för ÅFF”. Han var väldigt tystlåten efter matchen...
Trots min bristande fotbollskunskap vågar jag mig ändå på några utlåtanden sett ur min synvinkel. Andra halvlek var strålande! Vilka killar! Tror en sportjournalist a la Jidhe skulle ha sagt att de dominerade på planen.
”Vi saknar spansk precision” utbrast BP farbror’n gång på gång. Det har ÅFF i söta Pligg.
Skönast denna härliga kväll var de 3 gråhåriga damerna på bänk 4 som med sina solskärmar glatt hejade med i ÅFF-klackens ramsor. De sa att de inte kunde så mycket fotboll men eftersom deras väninna kommer från Åtvidaberg så ”får man ställa upp”.
Underbarast är ÅFF klacken som med sina ca 20 starka man hörs över hela Grimsta IP och får alla ÅFF-anhängare att känna sig hemma.
Man of the night i mina ögon är Danne. Vet inte vad han gör som får hjärtat att bulta lite extra men han är klippan själv och en fröjd för ögat! Hade jag haft en lillasyster hade jag bett henne ringa Christoffer omedelbart. En kämpe som verkligen talar till modershjärtat. (Ett litet tips till ÅFF's modeavdelning: korta av shortsen, låt pojkarna få visa upp sina fina ben och ni ska se att publikintäkterna kommer öka.)
När jag åkte hemåt igen så kände jag mig uppriktigt glad. ÅFF hade överraskat och spelat riktigt bra. Jag hoppas nu verkligen att nästa gång jag får se de blåvita pojkarna så är det på Stadion i möte mot Djurgården i Allsvenskan."
/Marie – som i hjärtat är Djurgårdare men ett nyblivet ÅFF fan

3 comments:

Anonymous said...

HeHe snyggt jobbat alltid trevligt med lite nya tankar kring fotbollen :)

Anonymous said...

HAHA. Klockrent från IP !
Bra breddat på bloggen.
/031

Anonymous said...

Underbar match-rapport! Och precis som Marie säger...kortare shorts, tack! ;-)