Sunday, July 26, 2015

ÅFF - Helsingsborgs IF 1-2 (0-1)

Åh vad jag lider med ÅFF nu. Det känns galet sjukt att vara bättre än motståndet i match efter match och ändå kamma noll poäng!

När Simon Skrabb drog en skruv i kryssribban i matchens tredje minut kändes det att det nog inte var ÅFFs tur att vinna denna håg heller. Även om hoppet hölls uppe under 20 minuters dominerande och chansuppradande. Mönstret upprepar sig. Mängder med hel- och halvchanser men bolluslingen går helt enkelt inte in! Så efter massivt spelövertag vad händer?! Jo, motståndaren gör ett sjukt enkelt skitmål. Sedan är det uppför! ÅFF fortsätter att dominera matcherna ut men till liten nytta. 0 poäng! Det är så surt. Nästan orättvist. Okej - helt orättvist.

Men nu kan de flesta se att ÅFF är på fötter! De kliver in o visar vilja och skicklighet. Bara oskicklighet att få in bollen bara. Men men. Jag tror på't!! Det ska gå!!

Hovda visar klass! Kanonvärvning! De som trodde han skulle nöta bänk kan ju skämmas lite, tycker jag nog!

Spelarbetyg:
Fimpen - 4
Lorentz - 3
Månz - 3
Danne -3
Dahlén - 3
Martin - 3
Albornoz - 2
Hovda - 4
Pligg - 2
Skrabb - 4
Owe - 2

Men of the match: Simon Skrabb & Tor Öyvind Hovda.

2 comments:

Anonymous said...

jag är tveksam till Danne H i år. Hur många gånger har det inte blivit mål i baken på
inlägg från högerkanten där danne inte haft koll på sin forward utan bara tittat på boll.
Däremot gjorde Måns sin bästa för året så nästa match vill jag ha Albornoz tillsammans med Måns som mittback.

Anonymous said...

Jävligt tungt. Ändå är det Åff´s egen oförmåga som avgör. Bättre i 90 minuter men det slutar ändå med förlust. Helsingborg har samtidigt ett ordentligt anfall och på det gör de två mål. En felträff och en tveksamt dömd straff. Helt sjukt.
Kan hålla med tidigare inlägg om att Danne vid ett par tillfällen blivit bolltittande men för mig är han given och likaså är Pligg. Den här matchen avgjordes genom oförmågan att göra mål.