Wednesday, June 3, 2015

ÅFF - BK Häcken 1-1 (1-1)

ÅFF var helt klart värda alla tre poäng denna match. Domaren gjorde ett oförklarligt regelbrott då han inte fiskade upp det röda åt Häckenmålisen som stoppade Skrabbs friläge med handen. Det hade blivit mål! Dessutom drogs Viktor ner och skulle haft straff. Men domaren blundade. För att inte tala om Owes mål där Häckenbacken hoppar in med två sträckta ben rakt på Owes hälsenor. Otroligt fult och torde vara ämne för en anmälan. Domare är tydligen yngst i AS. Ingen merit direkt. Han missade så otroligt mycket så insatsen borde granskas. Så illa var det.

Roar sa efter matchen att han verkligen inte var nöjd med bara en poäng och att han alltid vill vinna matcher. HUR TÄNKTE HAN DÅ NÄR HAN BYTER IN EN FEMTE BACK PÅ ÖVERTID??? Helt huvudlöst! Förklaring någon??!

Ett litet lite steg framåt för ÅFFarna. De kämpade och visade vilja (nästan alla). Vad Dansken Martin Christensen äter och dricker mellan matcherna vet jag inte men det kan vara hög tid att ändra kost. Han känns iskall och många snäpp under fjolårets nivå.

ÅFF brände många bra chanser men Häcken brände minst lika mycket på helt klara frilägen.

Spelarbetyg:
Fimpen - 4
Lorentz - 2
Danne - 3
Silvia. - 3,5
Pontus - ultraU
Martin - 1
Albornoz - 2
Pligg - 3
Skrabb - 3
Owe -3
Viktor -1

Man of the Match: John Owoeri

5 comments:

Anonymous said...

Med blå-vita ögon kunde man hittat tre röda kort. Fällningen av Owe vid målet, fällningen av Sköld och målisens hands. Där till skulle Danne haft frispark med sig innan han tvingas till ett gult kort. Ja det var helt enkelt inte domarens dag i dag.
Trots detta hade laget avgörandet i egna händer men misslyckades. Den individuella svagheten lyser åter igenom. Det tog en halv säsong att utvärdera Månz, hoppas att det inte tar lika lång tid med Sköld.

Anonymous said...

Jag måste protestera. Viktor sköld gör en massa nytta, duktig bollmottagare
jobbar hårt i defensiven, dyker upp där han ska i boxen men har just nu
inte flytet i avgörande läge. Om ett tag kan det ha lossnat och
då sitter nickar och skott i nätmaskorna istället som för nu
utanför eller på målvakten. Tyvärr är alternativet Jelavic en av dom sämsta
nyförvärven jag sett på flera år och jag har sett honom i U21 ett flertal tillfällen.

Anonymous said...

Jag kan bara konstatera att vi ser Sköld med skilda ögon. Det jag ser är att han varken är bollmottagare eller djupledslöpare. Möjligtvis en box-spelare med oflyt, i så fall har han haft oflyt i två år nu. Sedan han värvades har han bidragit med noll och inget.
Jag är normalt inte för att spela yngre enbart för att de är just yngre, men i det här fallet skulle jag spela Jelavic, Lameiras, Skrabb, ja i princip vem som helst.

Ouikard said...

Jag kunde inte hållit med mera du anonyme: "Jag kan bara konstatera att vi ser Sköld med skilda ögon. Det jag ser är att han varken är bollmottagare eller djupledslöpare. Möjligtvis en box-spelare med oflyt, i så fall har han haft oflyt i två år nu. Sedan han värvades har han bidragit med noll och inget.
Jag är normalt inte för att spela yngre enbart för att de är just yngre, men i det här fallet skulle jag spela Jelavic, Lameiras, Skrabb, ja i princip vem som helst"

Anonymous said...

Håller inte med om att Sköld inte bidrar. Han har gjort 4 mål och ligger bakom mycket hårt jobb i defensiven också. Sedan att han missar mycket är ju både otur och oskicklighet men missar gör ju John med. Våra anfallare har trots allt gjort 9 mål av 13 vilket är godkänt enligt mig. Jelavic däremot håller aldrig mer en max 40 min ännu. Han är ändå på rätt väg med både inställning (Som varit bedrövlig) och kondition så honom tror jag på till hösten.
//JG