Sunday, July 1, 2012

ÅFF - IF Elfsborg 5-1 (2-0)

Jag är nästan gråtfärdig över vad ÅFF presterade denna match! Den 20 Maj skrev jag efter vinsten mot KFF att det var det bästa jag sett ÅFF spela NÅGONSIN! Denna match överträffade KFF-matchen med några snäpp!! Helt galet sjukt imponerad av speciellt de första 16 minutrarna av matchen!! Vilket spel och vilka omställningar och vilken pondus. Har sett väldigt många matcher i EM nu på sistone och måste säga att ÅFF:s spel överträffar många utav länderna i fråga om hur man löser situationer och bygger upp ett anfallsspel! Som sagt, nästan gråtfärdig. Brunos fenomenala bollförflyttningar håller enormt underhållningsvärde.

Elfsborg som bara hade släppt in 7 mål i årets AS fick vittja nätet 5 gånger!! Läste just att Anders S (AS stora stjärna) hade sågat sina lagkamrater men han själv då? Totalt bortsopad. Ishizaki skyllde på att konstgräset var för varmt; "-Säkert 40-50 grader i skorna". LOLL!!!!

En underbar laginsats och särskilt njöt jag av ÅFF:s 3-0 mål då Pligg var högt högt upp och bröt ett uppspel och med liten balans lyckades få till inlägget perfekt. Ja helt sjukt bra genomfört. Ja såklart hela matchen och hela laget gör alltså sin bästa match i mannaminne. Jag är glad att jag lever i denna tidsålder.

Kul med publikrekord för i år. 5.016 personer!

Spelarbetyg:

Gustav - 5
Anton - 5
Danne - 5
Tom - 5
Jesper - 5
Zhubi - 4,5
Amir - 5
Bruno - 5
Pligg - 5
Magnus - 5
Prodell - 5

Men of the Match: Tom Pettersson, Bruno Marinho och Magnus Eriksson

No comments: