Sunday, October 24, 2010

Helsingbors IF - ÅFF 3-0 (2-0)

Sanningen att säga så såg jag endast 20 minuter av varje halvlek av denna macth så jag finner det orätt att ge spelbetyg.

Jag lyckades dock se alla målen och lite andra godsaker. Av det jag såg var inte ÅFF så dåliga som siffrorna skvallrar. Det mesta talar för att dagens motstånd även står som Svenska Mästare den 7 november. Tyvärr är det dock individuella misstag som ger HIF snygga mål. Men det är typ glömt redan nu för alla ÅFF:are, skulle jag tro.

Under de 40 minuter jag såg var Silva och Haris närmast titeln Man of the Match.
Jag återkommer eventuellt angående matchen när jag sett den i sin helhet.

FORZA

6 comments:

Anonymous said...

Jag kan hjälpa dig med betygen, det behövs inga utan det räcker med att säga att man inte räckte till helt enkelt!
ÅFF underpresterade och tänkte nog mera på de kommande matcherna, såg det ut som. De individuella misstagen i ÅFF banade väg för HIF spelande trupp, som sprang fortare, passade säkrare till alltid fria spelare och vände bort ÅFF i ALLA dueller!
Men, vi kommer igen!!!

Anonymous said...

Jag håller både med ovanstående och inte. Nej, vi räckte inte till. Men jag tycker inte heller att vi underpresterar. Jag tycker vi gör en helt ok match, men vi har svårt mot ett rörligt och snabbt HIF precis som du säger. Vi är inte i nivå med HIF och ska inte heller vara det, då skulle vi inte lägga där vi ligger. Vissa gjorde mycket rätt, men de misstagen vi gör är som tidigare ödesdigra och ett så skickligt lag som HIF utnyttjar det direkt. Jag hoppas Thomson slänger in Prince på mitten som kan kriga lite mer mot Mjällby, det behövs, och någon som kan nicka. Vi hade minst fyra hörnor igår, Pligg slog flera riktigt bra, men vi hade ingen som gick upp och nickade. Jag tror vi tar minst en poäng på måndag, väl mött hit ner till mina "hemtrakter". //Linda

Anonymous said...

Jag skulle vilja likna matchen med den mellan Sverige och Holland. HIF var precis lika överlägsna på respektive lagdel att det egentligen aldrig var något snack om vem som skulle vinna, och precis som Sverige straffades vi stenhårt när det infunnit sig någon slags falsk trygghet efter oväntat mycket bollinnehav i början. När en mittback (Grankvist - da Silva) tvingas kliva upp i ett hopplöst brytningsförsök eftersom den defensive mittfältaren inte är på plats, ja då fattas det sedan folk där bak och full villervalla uppstår.

Resten av matchen var en ren uppvisning från ett överlägset motstånd. Vet inte om ett lags totala nedbrytning kan visas tydligare än när ÅFF surrade RUNT HIFs straffomrde med 5-6 gubbar, utan att ens få iväg ett vettigt skott mot mål. Man trodde ju inte på sig själva längre...

Inte heller jag ger mig på någon individuell betygsättning eftersom det blir så dyster läsning, men jag kan i alla fall utse Man of the Match vilket blir - Pligg. Inte för att han glänste på något sätt, men han levererade ett antal sköna framspelningar och frisparkar även denna gång medan övriga mest levererade misstag.

Till nästa match måste BOLLTEMPOT höjas, det går inte att driva upp bollen över hela plan med den kunskap man besitter. Det är ju sånt man får lära åtta-åringar som sett för mycket Messi på TV...

/Duke

Anonymous said...

Jag kan inte hålla med Linda om att Prince ska in i laget. Det finns redan alltför många i laget som saknar tempo och snabbhet och Prince tempo räcker bara till div 4. Det är nog så att alltför många i laget inte håller allsvensk klass.
Danne,stoffa Roija exempelvis håller knappt i superettan. Kan bara än en gång konstatera att sportgruppen misslyckats i sina värvningar och att det är bättre att slussa fram tips elit killar än att skaffa spelare som Roiha, strömnes och Prince

Anonymous said...

Nej, jag kan ha fel. Men det borde finnas så många andra som har fart på mittfältet att vi oxå skulle ha plats för en med lite mer tyngd...men, jag misstänker att han inte får spela på måndag heller. Bruno var bra i söndags tills han fick kramp.
//Linda

Anonymous said...

Märklig kommentar om stoffa och danne. Men det är väl så att vissa spelare alltid måste vara på topp för att ens bli godkända. Övriga i backlinjen gjorde lika många missar.. Stoffa var verkligen inte sämst på mitten. Nu gäller det att stötta alla i laget!! Spelarna behöver supportrarna nu och det ger inget att klaga och diskutera vilka som inte håller när vi är inne på slutspurten och HELA laget är viktigt. Måste spelarna höja sig och kämpa extra i motgång så måste supportrarna också göra det.