Monday, April 13, 2009

ÅFF - Syrianska FC 1-2 (0-0)

Skitmatch! Skitmatch av ÅFF och skitmatch av domaren.

Wiklund och Thomsson lär ha en hel del att fundera på. Spelet var nog inget av det de hoppades på. Det enda positiva var Prodell som hoppade in o pytsade direkt. Det kommer bli mycket speltid för den mannen under året!

Spelet med boll var så otroligt långsamt och avvaktande så det var en lidelse att skåda.

Spelarbetyg
Fimpen 3. Guldräddningen blev till hörna, som blev till mål.
Danne - 2. Inte sitt vanliga säkra. Seg är min uppfattning.
Moberg - 3. Tidigt utbytt för skada. Snabbast på plan fram tills dess.
Niklasson - 3. Liksom Danne såg McNiklas se ut. Hämtade sig i andra.
Jesper A - 3. Första halvlek totalt osynlig. Andra halvlek planens dominant.
Haris - 2. Kämpade och var nästan ensam att ta närkamperna. Långsam med boll.
Stoffa - 2. Inte någon av Stoffas bästa. Led stort av den usla domaren.
Pligg - 3. Serverade vassa hörnor men kom ingen vart i spelet. Kämpade överallt och var den som visade störst vilja att vägra förlora.
Pocke - 2. Hade några få löpningar (utbytesruschen inräknad). Otur med studsen vid avslutet.
Walker - 1. Inte ens nära bollen. Ett avslut vad jag kunde se. En nicksarv som kunde blitt nåt
Möller - 2. Får en mer än Walker p g a att han kämpade riktigt hårt första halvtimmen men tog sedan slut.

Coach - 2. Det såg faktiskt ut som om spelarna spelade sin egen fotboll i andra halvlek.
Jag är grymt besviken på spelet.

Hur man kan spela den låten efter en förlustmatch är osmakligt. "ÅFF tar hem poängen nedanför Klockarängen" eller nåt. Usch. Vilket skit. Nästa match tack!

6 comments:

Anonymous said...

Jodå, det är lätt att hålla med i den analysen, men hoppet är ju att det knappast kan bli sämre! Nu kan det bara bli bättre, liksom Kopparvallens gräs kommer att bli. Och domaren som säkert vill göra bra ifrån sig kommer också att bli bättre...
Visst, sekretariatet borde ju ha nån mer cd att stoppa in i spelaren, hyllningslåten vill vi sjunga efter vinst, och kanske oavgjort, men inte efter en förlust!!
Rättvist resultat trots allt, trots feldomslut, trots ideliga närkampsruff och trots hemmaplan, Syrianska spelade som domaren tillät och gjorde fler mål än ÅFF!

ÅFF:s träningsläger, vad gick det ut på? Och hur bra var egentligen Norrby i veckan? Visst har Wiklund/Tomsson mycket att fundera över till nästa match! Vi ses då!

Anonymous said...

Så var premiären för året gjord... sisådär va?
Precis som spelarna på plan kan också jag gnälla:
Det som var dåligt var innan jag kom in på vallen, var att jag fick stå 15 min i kö som gick ända upp till kanalen för att det bara var TVÅ kassor öppna av dom fem som finns bakom huvudläktarn. DET tycker jag var dåligt. Sen blev det köa av igen, när korven skulle smakas av. Nästa gång tar jag med mig termos och macka eller mazarin.
Nästan enda behållningen av matchen var ett gratis Aftonblad, tack för det.
Hej då!

Anonymous said...

Att stå i kö i 15 minuter e ditt klagomål ?!?! Herregud,du måste sova på rena lakan varje natt...Hoppas korven alla fall smakade,och att de var rätt sorts ketchup ;-)

Anonymous said...

men herregud. såg du ens matchen. christoffer karlsson var väl matchens gigant på mittfältet med sitt uppoffrande spel. överglänste pligg dessutom.

Ouikard said...

Jo tyvärr såg jag matchen. Men bara för att Stoffa offrar sig betyder inte automatiskt 5 poäng. Han kan så mycket bättre. Motivera gärna din åsikt om Stoffa.

Anonymous said...

Ja håler med, Stoffa gjorde en bra insats igår men fick ingen!! hjälp av sin omgivning. det verkar som hela laget fått nån gnällsås i maten innan matchen, sånt är inget kul att se. Tompsson reagerar lite omoget när det går emot, de e lika dåligt som att domarn tittar åt andra håll än där händelserna äger rum.
inhopparna borde vara med i nästa startelva på bekostnad av åtminstone Pocke, som var ovanligt blek igår, och Möller!
Tack för mig